همواره برای خانواده ها بازی و انیمیشن از اهمیت خاصی برخودار بوده چرا که الگو برداری نامناسب نوجوانان و جوانان سبب بروز رفتارها و آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امروزه صنعت بازی سازی و انیمیشن از پول سازترین صنعت ها در دنیا است و محلی برای ساخت و تولید فرهنگ، ضد فرهنگ و عرضه آن به کشورهای دیگر است اما این صنعت در ایران به دلیل مشکلات فراوان از قبیل قاچاق و عرضه ارزان بازی ها و انیمیشن خارجی نتوانسته جایگاه خوبی داشته باشد.
فرشاد صمیمی با اشاره به نبود قانون کپی رایت و بودجه مناسب و مدت زمان لازم برای پروژه های ایرانی گفت: بازی ها و انیمیشن های موفق دنیا نتیجه برآیند یک چرخه برنامه ریزی شده دقیق است که دارای زمان بندی مناسب، بودجه، سناریو و داستان پردازی و جلوه های بصری زیبا تعیین شده و در نتیجه به راحتی هم در دنیا به فروش می رسد و بازی های ایرانی فاقد این المان هاست.
وی در ادامه با اشاره به عدم ارتباط مناسب و سازنده میان بخش های تاثیرگذار مختلفی از قبیل سینما و تئاتر و بازی ساز و سرمایه گذار افزود: زمانی که یک تیم میخواهد بازی را بسازد  به دو مشکل اساسی بودجه و سناریو  و محتوا رو به رواست که بودجه کم ناشی از عدم اعتماد سرمایه گذار به این صنعت است و سناریو ضعیف و بی محتوا بودن، داستان بازی نتیجه همکاری نکردن مراکزی همچون سینما و تئاتر است که در بخش روایت گری، داستان پردازی، سناریو نویسی فعال اند.
فرشاد صمیمی تصریح کرد: در این بخش تبلیغات و بخش محصولات از دیگر ویژگی هایی است که یک بازی را موفق نگه می دارد که به دلیل گران بودن هزینه  و عدم بازگشت سرمایه بازی سازان با آن رو به رو هستند.
افسر افشار یکی از جامعه شناسان با اشاره به صنعت بازی سازی  از جنبه مثبت و منفی اظهار داشت: از دیدگاه مثبت بازی و انیمیشن یک سرگرمی بی ضرر است اگر آن را با اعتیاد مقایسه کنیم تبعا بازی و انیمیشن مطلوبتر است حال اگر آن را با کتاب مقایسه کنیم کتاب مطلوب تر است، بعد منفی آن نیز اعتیاد آوری مجازی، استرس فشارهای روحی و روانی و حتی جسمی را به دنبال دارد.
وی در ادامه افزود: اما از دیگر جنبه های منفی آن وجود عناصر و المان ها، الگوهای غلط که رفتار های پرخطر و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد می باشد.
این بازی ساز و جامعه شناس به این نکته اشاره کرد: که نهادهای مربوطه در این صنعت همچون  بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از نیروهای جوان و ایده های خلاق مذهبی و فرهنگی مناسب به کارگیری جشنواره ها و نمایشگاه ها ایجاد نظام رده بندی اسرا توانسته تا حد چشمگیری از این اسیب ها بکاهد وبازی سازی و انیمیشن را در ایران رو به رشد و پیشرفت سوق دهد.
صمیمی با اشاره با پیشرفت بازی سازی و انیمیشن در کشور خاطر نشان کرد: برای پیشرفت بازی سازی و انیمیشن در این حوزه نیازمند زمان بیشتر برای پروژه ها، بودجه، تبلیغات، پخش و سرمایه گذاری مناسب داریم تا بتوانیم به بازی ها و انیمیشن های خارجی و آسیب های آن رقابت کنیم  و از طرفی بعد اقتصادی سودآوری به همراه داشته باشیم./ف
برچسب ها: راحتی ، بازی ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار