اعتیاد نوعی بیماری روانی تکرار شونده است که فرد معتاد با وجود تمام عوارض مصرف داروی مخدر، آن را بدون اراده مصرف می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ آمار اعتیاد در سراسر جهان روند رو به رشدی را طی می‌کند و با تعدد مواد مخدر صنعتی آمار معتادان و مرگ و میر ناشی از این مواد نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

خانواده اولین اجتماع کوچکی است که اگر پدر از شغل مناسب و فرهنگ بالایی برخوردار باشد، می‌تواند در کاهش اعتیاد فرزندان نقش بسزایی ایفا کند.

وبعد خانواده مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به سایر اقشار جامعه آسیب‌پذیرتر هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این اماکن بیشتر شده و نسل جوان بیش از گذشته با پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر آشنا شوند.

عدم آشنایی و توجه عده‌ای از مردم به وظایف دینی و میهنی سبب شده است تا امروز اعتیاد به دغدغه‌ای جدی برای دولتمردان کشور تبدیل شود.

واما وجود مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌ها به افراد معتاد برای ترک مصرف مواد مخدر کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین وجود مراکز بستری در سطح شهرستان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

در نتیجه مسئولان با همکاری در احداث مرکز ترک اعتیاد به سلامت نسل جوان و جامعه کمک خواهند کرد چرا که ترک هر فرد معتاد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصون نگه داشتن دیگر افراد جامعه از اعتیاد می‌شود.

همچنین می توان برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مساجد، توزیع بروشور‌های آموزشی، توزیع سی‌دی‌ در قالب کلیپ اعتیاد در اتوبوس‌های برون شهری و برخورد جدی و قاطع با توزیع‌کنندگان در سطح شهرستان ها را از راههای پیشگیری از این بلای خانه مان سوز عنوان کرد./س

برچسب ها: اعتیاد ، نقشه ، شوم ، دشمن ، برای ، زمین ، گیر ، کردن ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.