نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: وام خرید کالای ایرانی برای کارگران تاکنون فقط برای 300 هزار نفر عملیاتی و اجرایی شد و در این رابطه می‌توان گفت که متاسفانه این طرح توسط دولت فقط تبلیغ شد و کارشناسی نبود.

علیرضا محجوب در حاشیه همایش کارگران کشور در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: از نظر ما فردی برای کار چه روزمزد و چه ماهانه حقوق دریافت کند کارگر تلقی می‌شود و چنانچه عضو خانه کارگر باشد از خدمات رفاهی و آموزشی استفاده می‌کند.

وی افزود: 9 میلیون نفر کارگر طبق آمار تامین اجتماعی در کشور وجود دارد اما، اعتقاد ما بیشتر از این تعداد است که مابقی عضو صندوق‌های دیگر مانند کشاورزی و غیره هستند.

وی ادامه داد: 11 میلیون نفر مجموعاً کارگر در ایران وجود دارد که متاسفانه با وجود تاکیدات و تبلیغات مبنی بر عضو شدن در خانه‌های کارگر فقط 2 میلیون نفر عضو خانه‌های کارگر ایران هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر شرکت‌ها سوددهی داشته باشند سود سهام عدالت نیز به سهام‌داران آن شرکت پرداخت می‌شود و به هر حال پرداخت سود سهام به سهام‌داران به شرکت‌ها بستگی دارد.

محجوب به پرداخت وام خرید کالای ایران به کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: وام خرید کالای ایرانی برای کارگران تاکنون فقط برای 300 هزار نفر عملیاتی و اجرایی شد که در این ارتباط فقط شرکت‌های دولتی وام 1.5 میلیون تومانی را به نیروهای خود پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه مابقی شرکت‌ها از پرداخت این مبلغ سرباز زده‌اند و در این رابطه می‌توان گفت که این طرح توسط دولت فقط تبلیغ شد و کارشناسی نبود.

دبیرکل خانه کارگر به طرح استخدام نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: یک فوریت این طرح تصویب شد و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و در آینده نزدیک بخش اعظم نیروهای شرکتی قرارداد کار معین می‌شوند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.