به گزارش
گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی از برنامه ریزی بلند مدت (15سال) و میان مدت (5 سال) در زمینه گیم خبر داد و افزود: درنظر داریم تا با برنامه ریزی های دقیق، استفاده از 95درصد از تولیدات بازی های رایانه ای خارجی را در ایران تبدیل به 50 درصد از بازی های داخلی کنیم.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به ضرورت فعالیت انستیتوملی بازی سازی رایانه ای پرداخت و توضیح داد: برای تامین نیروی کارآمد و متخصص در صنعت گیم از سال 1390 اقدام به تأسیس انستیتو بازی سازی در زمینه آموزش نرم افزار و سخت افزار بازی های رایانه ای کردیم.
مینایی به جایگاه ایران به عنوان تولید کننده در ساخت بازی های رایانه ای در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: صنعت گیم در خاورمیانه و منطقه نو پا تر از ایران است و این به دلیل هوشمندی جوانان ایرانی برای استفاه از فن آوری نوین است؛ مثلا در کشور مالزی هنوز بازی رایانه ای قابل رقابت با دیگر کشورها تولید نشده است .
وی افزود: بازی شبان، طلای سیاه، سیاره میترا و زندگی جدید سارا توانسته در کشورهای خارجی ناشر برای توزیع پیدا کند و این نشانگر پیشرفت کشورمان در صنعت گیم است .
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ادامه داد: نبود قانون کپی رایت سبب شده که تولیدات خارجی به صورت غیرطبیعی وارد کشور شده و مجال کمتری برای عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای فرهنگسازی برای استفاده از بازی های رایانه ای مناسب را از مهمترین محورهای فعالیت این بنیاد عنوان کرد و افزود: راحت ترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با تولیدات خارجی، تولید بازی های رایانه ای برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است تا از همان ابتدا با بازی های ایرانی مناسب آشنا شوند.
مینایی ادامه داد: کشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونیستی با ساخت بازی های رایانه ای نامناسب حوزه های سیاسی و مذهبی کشورهای اسلامی را هدف قرار داده اند به طوری که رژیم صهیونیستی با ساخت بازی رایانه ای برای کودکان زیر دو سال سعی دارد از همان ابتدا سبک زندگی غربی را به کودکان آموزش دهد./ح