بوكسور فوق سنگين كشورمان كه از سوي IBA براي حضور در ليگ جهاني بوكس دعوت شده بود براي حضور در اين رقابتها اعلام آمادگي كرد.

علي مظاهري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بيان داشت: براساس دعوت نامه اي كه از سوي فدراسيون جهاني بوكس (IBA) ارسال شده است از چند ملي پوش كشورمان براي حضور در ليگ جهاني دعوت به عمل آمده است كه من براي شركت در اين ميدان اعلام آمادگي كردم و تمرينات جدي خود را از هفته گذشته آغاز كرده ام.

وي افزود: در اين رقابت ها 12 تيم برتر باشگاهي جهان حضور دارند و نفرات سرشناس سراسر دنيا را جذب مي كنند طبق اعلام فدراسيون نيمه حرفه اي بوكس جهان در صورت شركت در اين مسابقات ماهانه 1500 دلار دستمزد مي دهند و براي هر پيروزي نيز 2 هزار دلار ديگر پرداخت مي شود.

پرچمدار كاروان ورزشي كشورمان ادامه داد: حضور مشت زنان ايراني در چنين ميادين براي بوكس ايران بسيار عالي است و باعث مي شود بوكس ما نيز در عرصه جهاني ناشناخته شود و مشت زنانمان بتوانند در اين عرصه به خود باوري و اعتماد به نفس برسند.

مظاهري در خصوص خداحافظي اش از دنياي بوكس اظهار داشت : مسئولان ورزش به نسبت ساير رشته ها، به بوكس توجه ويژه اي ندارند و همين مسئله سبب بي انگيزگي در نزد ورزشكاران بوكس شده است.

وي ادامه داد: براي قرار گرفتن در جايگاه فعلي تلاش و زحمات مستمري را انجام دادم و به هيچ عنوان تصميم به جدايي از دنياي حرفه اي بوكس ندارم بلكه تمرينات جدي ام را براي حضور در مسابقات آسيايي انجام مي دهم و خبر جدايم را تكذيب مي كنم.

مظاهري افزود: از لحاظ جسماني و روحي رواني براي درخشش و برافراشتن پرچم ايران و  ميادين بين المللي آمادگي كامل دارم اما حضورم دوباره ام در تيم ملي منوط به رضايت مسئولان واعضا كادر فني مي باشد و در صورت رضايت آنها به طور حتم در مسابقات آسيايي و حتي المپيك برزيل شركت مي كنم.

بوكسور فوق سنگين كشورمان در خصوص احسان روز بهانی تصريح کرد: عملکرد احسان روز بهانی در بازیهای المپیک بسیار عالی بود و حضور در جمع 8 بوکسور برتر جهان کار بسیار بزرگی است که باید از سوی مسئولان ورزش مورد تقدیر قرار می گرفت و باید همانند یک مدال آور از وی تجلیل می شد نه اینکه حتی از وی در مراسم یادی نشد.
متأسفانه نگاه مسئولان به ورزشکاران بوکس متفاوت است و همین بی توجهی آنان منجر می شود که بی انگیزگی در میان آنان به وجود آید.

دارنده دو مدال طلا و برنز بازیهای آسیایی در خصوص تغییر و تحولات که در فدراسیون بوکس بوجود آمده اظهار داشت: معتقدم کالبد فدراسیون بوکس نیاز به روح جدیدی دارد که بتواند رشدو ارتقا یابد. خوشبختانه تغییر و تحولاتی که در فدراسیون صورت گرفته بسیار ارزشمند است و حضور مربی جوان همچون اکبر احدی که پیش از این توان خود را نشان داده اند می تواند به رشد نفرات جوان کشورمان کمک کند.

وی افزود:‌ بسیار خوشحالم که هم اکنون فدراسیون بر روی تیم جوانان سرمایه گذاری زیادی انجام داده تا آینده بوکس کشور تأمین شود.

مظاهري در خصوص حضور مربی خارجی در تیم ملی بیان داشت: بوکس ایران از پایه مشکل دارد و باید مشکلات فنی و تکنیکی مان را از پایه حل کنیم. حضور مربی خارجی درجه یک و جوان در شرایطی برای ما مفید است که برای تیم های پایه استفاده شود نه برای بزرگسالان!

وی افزود: مسئولان باید از چند مربی خارجی را استخدام کنند و چند سال در استان های مستعد به کار ببرند و از آنان برای رفع نواقص از پایه استفاده کنیم.

بوکسور موفق سنگین کشورمان در خصوص لیگ بوکس اظهار داشت:‌ متأسفانه یکی از عجیب ترین لیگ های جهان را می توان لیگ بوکس ایران دانست که یک تیم بدون هیچ بازی فینالیست و قهرمان شود. متأسفانه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ اصلا توجهی به لیگ ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این بی توجهی ها در فدراسیون ادامه پیدا کند به طور قطع بوکس ایران ضربه خواهد خورد و از آنچه که هم اکنون هستیم نیز به پایین تر خواهیم رفت.

امیدوارم مسئولان نسبت به این رشته توجهی بیشتر از خود نشان دهند و دلگرمی و حمایت شان انگیزه قهرمانان را بالا ببرند./مح

برچسب ها: مظاهری ، جهان ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار