يك قاضي بين‌المللي گفت: عدم عضويت بسياري از كشورهاي اسلامي در كنوانسيون حقوق بين‌المللي كيفري موجب شده كه آمريكا و اسرائيل بارها اسلام را مورد هتك حرمت قرار دهند.

ولي الله حسيني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توليد فيلم موهن آمريكايي اسرائيلي و توهين به مقدسات اسلام از سوي سازندگان اين فيلم اظهار داشت: احترام به مقدسات و اديان الهي يكي از مهمترين اصول رعايت حقوق ملت‌هاست و اين در حالي است كه آمريكا و اسرائيل تنها ادعاي حفظ حرمت پيروان اديان مختلف را مطرح مي‌كنند.

اين قاضي بين المللي ادامه داد: در طي سال‌هاي اخير بارها شاهد هتك حرمت پيامبر اعظم(ص) و دين اسلام از سوي كشورهاي استكباري بوده ايم و اين موج همچنان ادامه دارد.

وي تصريح كرد: مسلمانان همواره حقوق پيروان ساير اديان الهي را محترم شمرده‌اند و اين در حالي است كه مقدسات اسلام بارها مورد هجمه قرار گرفته است.

اين حقوقدان با اشاره به دخالت‌هاي آمريكا در مورد عضويت ايران و بسياري از كشورهاي سالامي در كنوانسيون حقوق بين‌المللي كيفري اظهار داشت: عدم عضويت مسلمانان در اين كنوانسيون موجب شده كه اهانت‌ها از طريق دادگاه هاي بين المللي قابل پيگيري نباشد و هر از گاهي شاهد هتك حرمت و توهين به مقدسات اسلامي باشيم.

وي با انتقاد از نديده گرفته شدن حقوق اقليت‌هاي ديني دست به توليد اين اثر موهن زدند و اين در حالي است كه به راحتي حقوق مسلمانان جهان را پايمال كردند.

اين قاضي بين‌المللي خاطرنشان كرد: اهانت به مقدسات ديني در هيچ جاي جهان قابل توجيه نيست و سكوت مجامع بين‌المللي هيچ مفهومي جز همنوايي با سازندگان اين فيلم ندارد.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار