سينماي ايران به علت مديريت برخي افراد دچار نابودي شده و به علت درجه ي ريسك پذيري بالا دراين عرصه كسي حاضر به سرمايه گذاري نيست.

انوشيروان ارجمند بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما گفت: در حال حاضر سينماي ايران به علت مديريت غلط برخي افراد دچار نابودي شده و به طور ميانگين به علت درجه ي ريسك پذيري بالا در اين عرصه كسي حاضر به سرمايه گذاري و تهيه كنندگي نيست.
وي افزود: در صورت عدم اطمينان سرمايه گذاران از بازگشت سرمايه و اكران فيلم هاي خود در زمان مناسب، افراد چگونه مي توانند به صورت فعالانه در صنعت هنر سينما حضور داشته باشند؟
ارجمند در خصوص سياست هاي مديريتي سينما در جريان توليد فيلم خاطر نشان كرد: بخش فرهنگي مستلزم سياست گذاري هاي خاص خود است و در صورتي كه دولت قادر به مددكاري در اين عرصه باشد، بايد با مديريت و سياست گذاري درست در اين راستا گام بردارد.
وي تصريح كرد: مديران با برنامه ريزي درست بايد زمينه ي ورود بخش خصوصي را به اين عرصه فراهم آورند در غير اين صورت توان مالي دولت كم كم كاهش يافته و فرار بخش خصوصي نتيجه ي اين امر است كه لطمات جبران ناپذير را به اين صنعت وارد خواهد آورد.
وي عنوان كرد: بايد برنامه اي مدون و سياست گذاري متعادل در اين بخش از جامعه اجرا شود ارجمند با اشاره به تاثير فيلم سازان در روند مديريت سينما بيان كرد: در صورت ايجاد نابساماني در اين چرخه كه متشكل از همه ي عوامل توليد از قبيل بازيگر، طراح صحنه و گريمور و ... است صدمات جبران ناپذير به اين عرصه خواهد آمد.
وي افزود: افراد سياست گذار ضمن تعامل با عوامل توليد بايد بدانند كه در حال حاضر سياست مهم، نگاه به جامعه در تمام بخش هاي هنري است تا جامعه آلوده ي ناهنجاري هايي همچون اعتياد و فحشا و ... نشود.
اين هنرمند با تاكيد بر تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي اظهار داشت: در سال هاي اخير بخش خصوصي كمتر به فعاليت پرداخته و كارهاي انجام شده در اين بخش از طريق وام هايي است كه از بنيادهاي مختلف و با معرفي دستگاه هاي مرتبط با اين امر مثل وزارت ارشاد ساخته مي شود.
وي تصريح كرد: در صورت فعاليت اين بخش با سرمايه گذاري هاي شخصي، ضمن تغيير ديد گاه هاي نظارتي مردم نيز به سينما باز خواهند گشت.
ارجمند در پايان در خصوص تاثير برگزاري جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي بيان كرد: ماهيت جشنواره ها ترغيب و تشويق سازندگان به فعاليت است، اما اين موضوع نبايد باعث فراموشي اهميت جشنواره ي بزرگتر و اصلي مثل فيلم فجر شود. گذشته از اين رده بندي جشنواره ها بر اساس موضوع و ژانر بندي هاي مختلف غلط ترين  كار ممكن در سينما است.
وي افزود: آيا نمي توان فيلم هاي دفاع مقدس و فيلم هاي با محوريت ديني را در جشنواره فيلم فجر مورد قضاوت قرار داد؟ بنابراين محدود كردن اين فيلم ها به جشنواره هاي مختلف به نفع سينما نيست./م

برچسب ها: بازیگر ، سینما ، ارجمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.