حمله هوايي ناتو درشرق افغانستان، 14 زن و دختر را به کام مرگ کشانيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مقامات دولت افغانستان در حالی به وقوع این حادثه اشاره کردندکه مقامات نیروهای ائتلافی از اطمینان خود در مورد اینکه تمام کشته شدگان از اعضای شورشی و نیروهای مبارز بوده اند، خبر دادند.
این 14 زن و دختر، در بامداد روز یکشنبه، پیش از طلوع آفتاب، در خارج خانه مشغول جمع آوری هیزم بوده اند که مورد حمله ی نیروهای ناتو قرار می گیرند.
نیروهای ناتو در ابتدا اعلام کردند که در این حمله حدود 45 نفر از مبارزان را بدون آنکه هیچ یک از غیرنظامیان آسیبی ببینند، هدف قرار داده اند، اما جیمی گریبیل، سخنگوی این نیروها در اظهاراتی متعاقب این حادثه اعلام کرد که ناتو اتهام کشته شدن غیرنظامیان در جریان این حمله را جدی گرفته و درحال تحقیق و بررسی ادعاهای مطرح شده است. با این حال، او تأکید کرد که گزارشهای اولیه حاکی از آن بوده که تنها افراد مبارز در میان کشته شدگان این حمله هوایی قرار داشته اند.
طبق این گزارش، حملات هوایی همواره به عنوان مسئله ای دارای حساسیت ویژه، در میان مردم افغانستان و نیروهای ناتو مطرح بوده اند. مردم بر این باورند که غیرنظامیان، چه به همراه نیروهای مبارز و چه به جای آنها، اغلب جان خود را از دست می دهند. اما نیروهای ناتو از سوی دیگر، بر این باورند که در مبارزه و تعقیب شبه نظامیان و نیروهای مبارز، از توان تاکتیکی ویژه و حیاتی برخوردار هستند.
برچسب ها: ناتو ، حمله ، کشته ، هوایی ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار