معاون نظارت بیمه مرکزی کشور گفت: صنعت بیمه ایران بدون تاثیرپذیری در تحریم‌ها با راهکارهای هوشمندانه در بهبود اقتصاد کشور حرکت می‌کند.


به گزارش گروه ستان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدکاظم دلخوش در نشست هم‌اندیشی شورای بازرگانی بیمه‌های گیلان اظهار کرد: امسال بیمه ایران طبق قانون‌گذاری 100 درصد در تجارت، صادرات و واردات موفق بوده و هیچ‌گونه مشکلی نداشته و حامی و پشتوانه محکمی برای فعالان اقتصادی و تجاری می‌شود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی و شورای پول و اعتبار در مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی افزود: هیئت عامل هیئت مدیره نیست بلکه حکم آن توسط دولت داده می‌شود و عضو هیئت عامل می‌تواند در زمان تصمیم‌گیری‌ها در کنار وزرا نقش اثرگذار خود در راستای توسعه و اعتلای صنعت بیمه را به خوبی ایفا کند.

 

* تحریم در صنعت بیمه ایران بی‌تاثیر بوده است

وی با اشاره به سابقه طولانی صنعت بیمه در کشور، گفت: صنعت بیمه در کشور ما مغفول و مظلوم واقع شده است در حالی که این صنعت در شرایط خاص روحیه و زندگی مردم را متحول می‌کند.

دلخوش ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی مجلس قوانین بیمه به گونه‌ای پیش‌بینی شده که در راستای اصل 44 قانون اساسی و در ماده 7 بند «ب» سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عدم مداخله‌های دولت در اجرا و زمینه‌های فعالیت بیمه‌های خصوصی در کنار تنها بیمه دولتی «بیمه ایران» انحصار شکسته شود و بیمه ایران به عنوان یکی از قوی‌ترین شبکه‌های بیمه کشور نتواند قوانین احتیاطی خود را از سر راه بردارد.

به گفته وی، در این راستا 206 بیمه دولتی و خصوصی کشور در رقابتی سالم توانمندی خود را برای برطرف کردن آسیب‌پذیری از مردم و تقویت اقتصاد کشور دنبال می‌کنند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران با جهان گره خورده است، تصریح کرد: بیمه‌های کوچک توان رقابت با اقتصاد بزرگ و یا تحریم‌ها را ندارند به همین دلیل در شرایطی که ما در تحریم هستیم ایران با شرایط مناسب و اتکا به راهکارهای هوشمندانه در بهبود اقتصاد کشور در حال حرکت است.

وی به وجود برخی از مشکلات استان به ویژه افزایش 100 درصدی تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: برای تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی ‌باید طبق قانون و درآمد منطقه‌ای و نیز بر مبنای تصمیم‌گیری کمیته‌ نرخ‌گذاری سه نفره و پنج نفره انجام شود بنابراین دعوت از افرادی که نظرات غیرکارشناسی در نرخ گذاری دارند به جامعه ضربه می‌زند.

دلخوش درباره ماده 37 و 92 قانون برنامه پنجم توسعه ابراز کرد: در این قانون جایگاه و سهم بیمه و مشکلات بهداشت و درمان مردم دیده شده است.

وی به بیمه‌های بازرگانی پیشنهاد داد تا برای مواجه نشدن با مشکلات نرخ‌گذاری کمیته‌ تشکیل شده از سوی شورای بازرگانی که در گیلان این حکم به سید عبدالرضا وثوق مدیر کل بیمه ایران در گیلان واگذار شده است، بیمه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

 

* برخورداری 1.5 میلیون نفر جمعیت گیلان از مزایای بیمه

مدیر کل بیمه ایران گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: اکنون بالغ بر 1.5 میلیون نفر جمعیت گیلان از مزایای صنعت بیمه برخوردارند و در این راستا 700 هزار نفر عضو خانواده بیمه ایران هستند.

سید عبدالرضا حاجی وثوق گفت: ‌اکنون مشخص نبودن برخی از قوانین زمینه تخلف را برای برخی افراد سودجو در زمان بروز حوادث فراهم می‌کند که بعضی از تخلفات بیمه‌ای در بیمه شخص ثالث و تغییر راننده در زمان بروز حوادث از جمله مسایلی است که کارشناسان ما با آن مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: در این رابطه دادگستری گیلان همکاری بسیار ارزنده‌ای با بیمه ایران دارد اما از سویی دیگر در زمان بروز حوادث برخی از کارشناسی‌ها از سوی پلیس به صورت احساسی و یا غیرکارشناسی اعمال می‌شود.

وثوق، مهم‌ترین دغدغه استان را افزایش 100 درصدی تعرفه‌های پزشکی دانست و گفت: طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور ‌تعرفه‌های پزشکی باید براساس قیمت‌های پایه و شرایط اقتصادی و منطقه‌ای باشد اما در زمان اعلام نرخ کمیته‌ای متشکل از 17 نفر تشکیل می‌شود که بعضا برخی از افراد هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه شرایط بیمه و یا وضعیت اقتصادی مردم ندارند.

وی با تصریح بر اینکه با وجود افزایش هزینه‌های بیمارستانی نباید در برخی از خدمات هزینه‌ها 100 درصد افزایش پیدا کند، اضافه کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی در گیلان نمی‌تواند قابل قیاس با استان‌هایی از جمله تهران، ‌اصفهان و ... باشد زیرا در بسیاری از استان‌های همجوار نرخ تعرفه‌ها پایین‌تر از گیلان است.

در این جلسه آهنگ مدیر بیمه پارسیان و پور یوسف مدیر بیمه آسیا نظارت و مسایل خود در زمینه بیمه را مطرح کردند.

همچنین در جلسه مذکور از طرف عضو هیئت عامل و معاون نظارت بیمه مرکزی ایران حکم انتصاب رئیس شورای بیمه‌های بازرگانی گیلان به سید عبدالرضا حاجی وثوق مدیرکل بیمه ایران گیلان با حفظ سمت اعطا شد./ج1

برچسب ها: رشت ، دغدغه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.