مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت استانداردسازی معابر شهری گفت: در صورتی که معبری از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، آمار تصادفات رانندگی در آن معبر بالا خواهد رفت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری تهران، مهندس حسن آقایی افزود: تمام تلاش مدیریت شهری این است تا سطح ایمنی و سلامت شهروندان را از طریق استانداردسازی معابر شهری و کاهش تصادفات رانندگی افزایش دهد.
وی با تاکید بر نقش مهمی که استانداردسازی در کاهش ترافیک معابر شهری ایفاء می کند، اظهار کرد: این مهم می‌تواند با برطرف کردن مشکلات موجود و گشودن گره‌های ترافیکی باعث سهولت در حرکت خودروها با توجه به نوع و کاربری معابر شود.
آقایی، استانداردسازی خیابان های شریانی را متفاوت با خیابان‌های محلی دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه تعداد تقاطع‌ها، چراغ‌های راهنمایی، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، علائم رانندگی، نوع خط‌کشی ها و پل های‌ عابر پیاده یک خیابان شریانی با یک خیابان محلی متفاوت است.
وی با اشاره به این که استانداردسازی بزرگراهی مانند شهید چمران که بافت اطراف آن نه مسکونی است و نه تجاری با خیابانی مانند جمهوری اسلامی که هم مسکونی است و هم تجاری فرق دارد، اضافه کرد: نوع کاربری‌ها و تعداد تردد عابران پیاده در خیابان جمهوری اسلامی به عنوان یک راه شریانی با بزرگراه شهید چمران به عنوان یک تندراه، تفاوت دارد.
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: هر چند بخش‌های زیادی از شهر را بافت فرسوده تشکیل داده و قسمت‌های زیادی از معابر شهری در محدوده قدیم واقع شده اما تمام تلاش خود را به منظور رعایت اصول مهندسی و حرکت به سمت تبدیل معابر پایتخت به معابر استاندارد به کار گرفته‌ایم./ف
برچسب ها: معابر ، پایتخت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار