دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه فیلپین بر نهایی شدن قرارداد معاضدت قضایی و استرداد مجرمان و تبادل زندانیان میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمد جواد لاریجانی در دیدار با رافائل سیگس ضمن تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌های قضایی میان دو کشور ایران و فیلپین گفت: از آنجا که ایرانیان زیادی در فیلیپین به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل و زندگی هستند و اتباع فیلیپینی زیادی نیز در ایران حضور دارند، گسترش همکاری‌های قضایی میان دو کشور امری بسیار ضروری است چرا که منتفع اصلی آن شهروندان دو کشور خواهند بود.

مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به حسن روابط میان دو کشور و همزیستی خوبی که میان شهروندان ایرانی و فیلیپینی وجود دارد خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری میان دو کشور در سطوح مختلف منطقه‌ای، جهانی و در مجامع بین‌المللی شد.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ لاریجانی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای دو کشور فیلیپین و ایران در بخش های مختلف گفت: ایران همواره نشان داده است که روابطش در منطقه و جهان با کشورهای دیگر مطمئن، مستقل و مستحکم و به دور از تاثیر گذاری‌های کشورهای سلطه گر به خصوص آمریکا بوده است.

در این دیدار رافائل سیگس و هیات همراه از پیشنهاد دبیرستاد حقوق بشر کشورمان در ارتباط با گسترش همکاری های قضایی و  همکاری های دوجانبه حقوق بشری در سطوح مختلف استقبال و بر عزم و آمادگی جدی کشورش برای مشارکت فعال در گسترش روابط تاکید کرد.

گفتني است؛ معاضدت قضايي مساعدت و ياري به كساني است كه به واسطه عدم كفايت دارايي يا عدم دسترسي به مال خود قدرت پرداخت هزينه دادرسي و حق الوكاله را ندارند و درنتيجه نمي‌توانند به مراجع قضايي رفته و حق خود را بگيرند،در قانون ايران فردي مي‌تواند از معاضدت قضايي بهره‌مند شود كه معسر يعني قادر به پرداخت هزينه دادرسي و حق الوكاله نباشد.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: جواد ، لاریجانی ، حقوق ، بشر ، فیلیپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار