معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، انتقال فرهنگ رضوی را از مهم‌ترین دستاورد‌ها و پیام‌های جشن‌های زیر سایه خورشید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مرتضی طاهریان جشن‌های زیر سایه خورشید را از ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت دانست و گفت: ‌از مهم‌ترین دلایل موفقیت این برنامه، تدابیر مناسب اتخاذ شده در برنامه‌ها توسط آستان قدس رضوی و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت رضا(ع) می‌باشد.

وی در خصوص اعزام کاروان‌ها به شهر‌ها، در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: اعضای این کاروان‌ها سفیران حرم حضرت رضا(ع)، شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی و صاحبان قلم و بیان هستند که با لباس خادم امام هشتم(ع) سفر می‌کنند.

وی با اشاره به فراگیری جشن‌های سراسری «زیر سایه خورشید» در مدت کوتاه دههٔ کرامت رضوی، ادامه داد: با گذشت چهار سال از برگزاری این سنت نیک و پسندیده، این جشن‌ها به حدی فراگیر شده که در سراسر کشور مردم با آن آشنایی کافی داشته و به‌ همین خاطر از مردمی‌ترین جشن‌ها در ایام دههٔ کرامت رضوی محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی جشن‌های رضوی تصریح کرد: این جشن‌ها آیینه تمام‌نمایی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزار کنندگان این جشن‌ها جوانان هستند و این مطلب نشان دهنده توجه و اعتماد به نسل جوان در آستان قدس رضوی است.

طاهریان عیادت از بیماران، غبار روبی مزار شهدا را از سایر برنامه‌های معنوی این جشن‌ها دانست و گفت: برنامه‌های یاد شده اثر گذار، پرشور و صد در صد مردمی است./س

ابوعطا

برچسب ها: انتقال ، فرهنگ ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.