چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت از عصر امروز در کرمانشاه آغاز بکار می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهاب متقی فر رییس انجمن موسیقی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره عصر امروز با حضور مسئولین و هنرمندان بر سر مزار شهدا آغاز و سپس طی مراسمی در تالار انتظار کرمانشاه چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت بطور رسمی افتتاح می شود.

وی افزود: انجمن موسیقی کرمانشاه به عنوان مجری چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت برنامه های متنوعی در مراسم افتتاحیه این جشنواره برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انجمن موسیقی کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این جشنواره موسیقی های فارسی و کردی را اجرا خواهد کرد، ابراز داشت: در این مراسم از پیشکسوتان کرمانشاهی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه غرفه های مربوط به شهرستان های استان کرمانشاه در محل برگزاری این جشنواره به معرفی پتانسیل های دوران دفاع مقدس و نیز جاذبه های شهرستان های خود خواهند پرداخت، اذعان داشت: همچنین نمایشگاه عکس هنرمندان عرصه موسیقی برگزار خواهد شد.

متقی فر رونمایی نمادین از سایت انجمن موسیقی کرمانشاه را از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این جشنواره قلمداد کرد.

متقی فر افزود: در پایان مراسم افتتاحیه تئاتر موزیکال جایی برای گل سرخ با موضوع دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گروه های شرکت کننده در بخش رقابتی جشنواره را 12 گروه سنتی و محلی دانست و گفت: گروه هایی از کاشان، تهران، تربت جام، میناب، سوسنگرد، بندر ترکمن و کاشمر در بخش محلی و گروه هایی از کاشان، کرمانشاه و کرمان در بخش سنتی به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در دومین روز جشنواره گروه هایی از کرمانشاه و کاشان در بخش سنتی به اجرا خواهند پرداخت، گفت: همچنین در بخش محلی گروه هایی از تهران و تربت جام اجرا می کنند.

متقی فر گفت: در روز سوم جشنواره گروه خیام کرماشاه و گروه آرات کرمانشاه در بخش سنتی و گروه هایی از تهران و تربت جام در بخش محلی اجرا خواهند داشت.

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه در ادامه گفت: در چهارمین روز جشنواره ملی موسیقی مقاومت گروه هایی از کرمانشاه و تهران در بخش سنتی و گروه های مقام چیلر بندرترکمن و گروه گلشن کاشمر در بخش محلی به اجرا موسیقی می پردازند.

وی در ادامه گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره از پیشکسوتان موسیقی ایران تجلیل خواهد شد.

متقی فر افزود: تلاش خواهیم کرد در این مراسم از احمد عزیزی شاعر کرمانشاهی تجلیل به عمل آید.

متقی فر گفت: در صورتی که شرایطی فراهم شود که هنرمندان در آرامش بیشتری باشند و بسترهای مناسب جهت فعالیت آنها تامین شود، موسیقی به جایگاه واقعی خود دست یابد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، موسیقی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.