رئیس اداره بازیافت منطقه 20 از آموزش بازیافت به دانش اموزان مدارس سطح منطقه خبر داد.


کریم گرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز بازگشایی مدارس جشن شکوفه ها در روزهای 29 شهریور و اولین روز مهر اداره بازیافت منطقه برنامه های متفاوتی را برای این ایام دیده است.
وی افزود: اجرای نمایش توسط گروه هنری، نصب بنر و بیلبورد با مفاهیم بازیافت در مدارس، توزیع بروشور و کتاب های سبز با مفاهیم فواید تفکیک زباله، تفکیک پسماندهای خشک و تر، کم حجم سازی همراه با توضیحات کارشناس مراسمی است که با صدا درآوردن زنگ بازیافت در مدارس سطح منطقه برگزار می شود.
وی ادامه داد: توزیع بیش از 400 پکیج اموزشی برای دانش آموزان سال اولی و همچنین توزیع 300 مخزن آبی و 120 لیتری و کارتن پلاست در مدارس از دیگر اقدامات این اداره در طرح استقبال از مهر است.
گرامی در ادامه با اشاره به استقرار غرفه های بازیافت در سطح منطقه اظهار داشت: درحال حاضر9 غرفه بازیافت در سطح منطقه و میادین مستقر است که دانش آموزان با ارائه پسماند به این غرفه ها می توانند لوازم التحریر دریافت کنند که خود نوعی فرهنگ سازی در بازیافت زباله در کودکان است که از جمله اهداف ماست.
گرامی با اشاره به اینکه پسماندهای خشک قابلیت بازگشت به این چرخه تولید را دارند اظهار داشت: استقرار سیستم آموزشی متمرکز در مدارس، مراکز فرهنگی و مساجد، سیستم مکانیزه جمع آوری پسماندها و راه اندازی ایستگاه های ثابت در محلات از جمله راهکارهای این اداره در جهت آموزش فرهنگ بازیافت می باشد.
رئیس اداره بازیافت منطقه 20 خاطرنشان کرد: به اندازه مصرف کردن، خرید مواد با کیفیت، اجناس بادوام و یا بسته بندی قابل بازیافت، استفاده از ظرف چند بار مصرف یا ظروف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف، استفاده از سبد یا ساک های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی از جمله نکاتی است که با رعایت آن می توان از میزان تولید زباله کاست./ف
برچسب ها: آموزش ، بازیافت ، درمدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار