وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اگر سیاست ها غلط بوده پس موفقیت ما چطور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در پنجاه و یکمین گرد همایی معاونین دانشجویی و فرهنگی سراسر کشور که در وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: در ابتدا این فیلم موهن ضد اسلام را که در راستای ایجاد تفرقه در خود کشور و در بین مسیحیان و مسلمانان صورت گرفته محکوم کرده و می گویند این فیلم موهن ضد اسلام به یک حرکت انسجامی بر ضد خود فیلم تبدیل شده است.

وی افزود: این امر در رسانه ها باید به طور کامل بیان شود که ما برای اولین بار در کشور توانستیم ماراتون بیمه تکمیلی برای دانشجویان را انجام دهیم و این بیمه تحت عنوان بیمه دانش صورت گرفته است.

وی به اختصاص وامی برای دانشجویان گرایش هسته ای اشاره کرد و گفت: وامی که برای دانشجویان گرایش های هسته ای در دانشگاه ها اختصاص داده شده چهار برابر است و برای دانشجویان و همچنین برای دانشجویانی که در اتوبان آذربایجان همان منطقه ای که زلزله در آن رخ داده تسهیلات ویژه ای قائل شده ایم.

دانشجو در خصوص خوابگاه های دانشجویی گفت: اکثر خوابگاه ها هم اکنون بازسازی شده و آماده پذیرایی از دانشجویان است اما این به این معنا نیست که آنچه در دفتر چه آزمون انجام شده قرار ندهیم.

 وی همچنین به خوابگاه خصوصی اشاره کرد و گفت: ما فقط خوابگاه خصوصی را که مورد تایید صندوق رفاه قرار بگیرد قبول می کنیم که البته در این خصوص نیز برای خوابگاه های خصوصی صندوق رفاه و مسئولین دانشگاهی باید نظارت بیشتری داشته باشند.

دانشجو تصریح کرد: در بعد فرهنگی دانشگاهی نیز باید نظارت دقیق صورت گرفت همچنین تنها موردی که از سند چشم انداز است همین بحث علمی بوده که مایه افتخار جامعه ی دانشگاهی به شمار می رود، چنانچه ما در مارتون علم اول هستیم و این را باید بگویم به افرادی که می گویم سیاست هایی که صورت گرفت غلط است اگر این سیاست ها غلط بوده پس از موفقیت چطور صورت گرفته است.

من این امر را بیان می کنم و این را می  گویم که بعید نیست در 5 سال آینده با همت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه تک رقمی به دست بیاوریم.

 وی به بخش فرار مغزها اشاره کرد و گفت: ما بحث فرار مغزها را علمی می بینیم نه تبلیغاتی چرا که آمار تعداد دانشجویانی که برای تسهیلات به دانشگاه ها ی خارجی رفته و بعد از اتمام تسهیلات به کشور برگشته اند موجود است.

وی اظهار داشت: زمانی که من دانشگاه های دولتی را بر اساس سمت خود گرفتم ورودی دانشجویان در دانشگاه دولتی 14 درصد بوده و امسال ورودی دانشگاهیان به 17درصد رسیده است.

* معاونین فرهنگی فرهنگ مقاومت را در برابر تحریم نهادینه کنند

دانشجو در ادامه گفت: ما هم در تحصیلات از بعد کمی و هم از بعد کیفی رشد داشته ایم و این را باید بگویم هر چه دانشگاه ها در تحریم پیشرو باشند یعنی اینکه در مقاومت در مقابل تحریم هم پیشرو هستند.ما اگر دانشگاه را پیشرو می دانیم این پیشرو بودن را در تمامی زمینه ها می دانیم.

دانشجو تصریح کرد: معاونین فرهنگی علی الخصوص فرهنگ مقاومت را در برابر تحریم باید نهادینه کنند هم اکنون دانشگاه در مقاومت در مقابل تحریم پیشرو است و حوزه شما معاونین در بین دانشگاهیان یک اصل تلقی می شود.دانشجویان ما منطقی هستند و باید حرف منطقی با آنها زده شود باید فضایی آماده شود که نظر بدهند.

وی تصریح کرد: معاونین دانشگاهی باید در خوابگاه ها حضور داشته باشند و به مسائل دانشجویی توجه کنند.

وی به دانشجویان ایثارگر اشاره کرد و گفت: دانشگاه هر چه دارد از خانواده ایثارگر و خانواده شهدا است و هیچ دانشگاهی حق ندارد این دانشجویان را در دانشگاه ثبت نام نکند.

وی به آینده پژوهشی اشاره کرد و گفت: وقتی می گوییم در پنجاه سال آینده باید مرجع باشیم علی القاعده دانشگاهیان در علم و فناوری هم باید آینده پژوهشی داشته باشند.

وی تصریح کرد در علم و فناوری هم باید تحصیل را تحقیق کنیم. آینده پژوهشی در علم و دانش است.

وی به بحث ماهواره ها اشاره کرد و گفت: ظرف ده سال آینده هم ماهواره می سازیم و هم آن را پر تاب می کنیم وظیفه مسئولین ایجاد امید در نسل آینده است و افرادی که این امید را می گیرند فکر نکنند که خدمت می کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.