تكرار ادرار و احساس دفع ناگهاني ادرار مي‌تواند به بيماري آينه خواب در زنان مرتبط باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  در تحقيقات به دست آمده از كنگره انجمن تنفسي سالانه اروپا در وين محققان دانشگاه  دل مار بارسلونا با بررسي 72 بيمار زن مشكوك به داشتن بيماري آينه خواب كه به كلينيك اختلالات خواب مراجعه كرده بودند دريافتند كه دفع ادرار زياد در طول شبانه‌روز مي‌تواند از نشانه‌هاي شايع بيماري آينه خواب در زنان باشد.

 

براساس اين گزارش محققان توسط يك پرسشنامه مربوط به نشانه‌هاي مثانه پركار شامل كنترل كردن مثانه، ضرورت تعداد دفعات ادرار كردن، بي‌اختياري ادرار و تكرر ادرار، ميزان ناراحتي و شدت علائم مورد مطالعه، هريك از اين نشانه‌ها را به وسيله يك نمره از 0 تا 3 تعيين كردند.

 

نتايج حاصل از اين گزارش، با جمع كل نمرات به دست آمده از هريك از نشانه‌ها براي هر فرد مي‌افزايد كه از اين تعداد 62 نفر به بيماري آينه خواب مبتلا بودند كه در مجموع نمره بالاتري را از شيوع نشانه‌هاي مرتبط با مثانه پركار و داشتن ناراحتي ازعلائم آن به دست آوردند.

 

به گفته محققان كنترل و يا عدم كنترل مثانه مي‌تواند به بيماري آينه خواب مربوط باشد، در حالي كه هنوز مشخص نيست كدام يك زمينه ايجاد آن يكي را فراهم مي‌كند و اميد است گام بعدي در اين تحقيقات درمان مداوم اين بيماران به وسيله روش‌هايي براي افزايش فشار هوا در راه‌هاي تنفسي اين بيماران باشد كه بتواند علائم بيماري مثانه پركار را نيز تخفيف دهد.

یادآوری می شود: بيماري آينه خواب يك مشكل جدي است كه در آن فرد در طول خوابيدن دچار حملات كوتاه قطع تنفس و احساس تنگي نفس شده و از خواب بيدار مي‌شود./س

ابوعطا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.