پتو، لباس گرم، چادر و وسايل گرمايشي از مهمترين نيازهاي مردم زلزله‌زده است كه اين نيازها تا حدودي مرتفع شده است ولي همچنان بايد کمک ها ادامه يابد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي در آستانه فصل سرما به دليل كوهستاني بودن اين منطقه بيش از پيش به وسايل گرمايشي نياز دارند.

شهرستان‌هاي زلزله‌زده اهر، هريس، ورزقان و روستاهاي تابعه از هم‌اكنون با سرمايي دست و پنجه نرم مي‌كنند كه تحمل آن در شرايط عادي سخت است.

بنابراين بيم ازدياد مشكلات مردم اين مناطق همزمان با شدت يافتن سرما، بيش از پيش توجه مسئولان را مي‌طلبد.

منطقه زلزله‌زده ارسباران به لحاظ تغييرات آب و هوايي با كمترين دماي 27 درجه سانتيگراد زير صفر، يكي از سردسيرترين مناطق شمال‌غرب كشور به شمار مي‌رود كه تحمل اين سرما در حالت عادي دشوار است چه برسد زماني که ما با يک بلاي طبيعي و آن هم زلزله روبه رو باشيم.

در حال حاضر پتو، لباس گرم، چادر و وسايل گرمايشي از مهمترين نيازهاي مردم زلزله‌زده است كه اين نيازها تا حدودي مرتفع شده است ولي همچنان بايد کمک ها ادامه يابد.

مديريت بحران استان استان آذربايجان شرقي با اعلام شماره حساب خواستار واريز كمك‌هاي نقدي هموطنان به اين شماره حساب شد.

در همين راستا خليل ساعي مديرکل مديريت بحران آذربايجان‌شرقي به خبرنگار ما گفت:شماره‌‌ حساب‌هاي 888 بنام استاندار و امام جمعه استان و 5555555  بنام بانک انصار آماده دريافت کمک هاي نقدي هموطنان است.

همچنين از تمامي پيمانكاران و نيروهاي استاني براي كمك به ساخت مسكن زلزله‌زدگان دعوت به عمل آمده است.

براساس اين گزارش؛ در 21 مرداد 1391 و در ساعت 16:53 زمين لرزه‌اي به بزرگي 6.4 ريشتر شهرستان اهر و حدود 10 دقيقه بعد و در ساعت 17:4 دقيقه دومين زمين لرزه با بزرگي 6.3 ريشتر اين شهر و شهرستان‌هاي اطراف را لرزاند.

كانون اصلي زمين لرزه گسل جنوب غربي شهرستان اهر بود كه خسارت زيادي را به اين منطقه وارد كرد.

طبق گفته مسئولان جان‌باختگان اين زمين لرزه 300 نفر و تعداد مجروحين 500 نفر اعلام شده است. 

اقدامات رسيدگي به وضعيت مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقي کماکان در حال انجام است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زلزله ، وسایل ، گرمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار