"جوليان آسانژ "بنيانگذار ويکي ليکس فاش کرد که چند کشور عربي به او پيشنهاد دادند به سفارت خانه هاي آن ها در لندن پناه ببرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي خبرگزاري اروپا پرس،  "جوليان آسانژ" که از ژوئن گذشته در محل سفارت اکوادور در لندن حضور دارد روز دوشنبه در مصاحبه با آژانس خبري آندس اين کشور همچنين گفت:  
«"رافائل کوره آ" رئيس جمهور و دولتش ترسي از حفظ اصول خود درباره حاکميت ملي ندارند و به همين دليل دولت اکوادور با ديگران که مي خواستند مطالب ويکي ليکس را سرکوب کنند تفاوت دارد».

آسانژ که همچنان نمي تواند سفارت اکوادور را به دليل ممانعت مقامات انگليس از ايجاد مسير امن براي خروج وي ترک کند افزود: «براي من مهم بود پناهندگي را در يک دموکراسي با ايده هاي جالب بپذيرم».

آسانژ خاطرنشان کرد که به دليل مشارکت ويکي ليکس در «بهار عربي» چند دوست در منطقه پيدا کرد و چند تن از روساي آن کشورها به او پيشنهاد پناهندگي دادند اما وي اکوادور را به خاطر استقلال، شجاعت، ارزش هاي دموکراتيک و بها دادن به حقوق بشر انتخاب کرد.

بناينگذار ويکي ليکس همچنين پناهندگي به اکوادور و واکنش بين المللي به تهديد انگليس در خصوص حمله به سفارت اين کشور در لندن را دو پيروزي مهم براي خود دانست.

آسانژ ضمن درخواست از آمريکا براي آن که به مبارزه با ويکي ليکس پايان دهد اظهار داشت که در پي انتشار اسناد رسمي در اين پايگاه انتظار بخشي از اين حملات را داشته و معتقد است که اگر کسي به کاري اعتقاد دارد بايد بهاي آن را بپردازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار