رقابت هاي غيراخلاقي سينما را به انحطاط برد

متاسفانه به علت عدم وجود مديريت متمركز، اعمال سلايق شخصي و وجود رقابت هاي غير اخلاقي نادرست سينما رو به انحطاط رفته است.

اليزابت اميني بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما گفت: با توجه به اوضاع فعلي، همه‌ي دست اندركاران، مسئولان و حتي عوام مي‌دانند كه به علت عدم وجود مديريت متمركز، اعمال سلايق شخصي و وجود رقابت هاي غيراخلاقي و نادرست سينما رو به انحطاط است.
وي افزود: تا هنگامي كه در يك سيستم اداري، كاري و هنري اتحاد وجود نداشته باشد از بين رفتن سينما قابل پيش بيني است.
اميني با اشاره به تاثير سياست هاي مديريتي در جريان توليد فيلم خاطرنشان كرد: برخي از اين سياست گذاري هاي سليقه اي تعيين شده توسط مسئولان، بسيار دست و پاگير بوده و اجازه كار به افراد را نمي‌دهد و شاهد اين موضوع هستيم كه گاهي اين سياست ها از ديدگاه يك ناظر كيفي مورد قبول قرار مي‌گيرد در حالي كه توسط يك مسئول و ناظر كيفي ديگر رد مي شود و همين امر باعث سردرگمي افراد و در نتيجه باعث پيش آمدن وضع فعلي مي شود.
وي تصريح كرد: متاسفانه با عدم شفاف سازي و فرهنگ سازي در اين راستا افكار و ديدگاه هاي هنرمندان قرنطينه، و در نتيجه ارائه كار ضعيف مي شود.
اين هنرمند با تاكيد به تاثير فيلم سازان در روند مديريت سينما بيان كرد: مديران و فيلم سازان با تعامل سازنده با يكديگر ضمن رسيدن به يك نقطه مشترك بايد به ارائه كار با ساختارهاي مختلف بپردازند.
وي عنوان كرد: فيلم سازان و سينماگران با قدرت خاص خود قادر به هدايت اين مديريت هستند اما متاسفانه برخي افراد با ايجاد موانع بر سر كار سرمايه گذاران و اعمال خواسته و علايق خاص خود باعث مشكل آفريني در اين راستا مي‌شوند.
اميني در خصوص تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي اظهار داشت: فيلم هاي ساخته شده به طور صد در صد يا بايد در بخش خصوصي باشد يا در بخش دولتي زيرا به اين ترتيب ضمن رسيدن به يك نقطه مشترك در اين روند، اعمال سليقه هاي شخصي نيز از بين مي‌رود.
وي تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر به علت عدم هماهنگي و ارجحيت رابطه ها بر ضابطه ها و تقويت كارگروهي توسط برخي افراد خاص بسياري از پروژه ها روي زمين مي‌ماند.
اميني در پايان در خصوص تاثير جشنواره ها بر كيفيت فيلم هاي توليدي خاطرنشان كرد: تعدد اين جشنواره ها باعث از بين رفتن سرمايه ملي و وقت افراد مي‌شود و بسياري از اين تنديس ها و هزينه هاي صرف شده هيچ تاثيري در كيفيت فيلم هاي توليد ندارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۲۲:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
چقدر زشته حالم بهم خورد
United States of America
مریم
۱۴:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
یکم بیشتر زوم می کردین می رفتین توی دماغ بازیگر!
آخرین اخبار