براي حفظ عزت و استقلال خود در برابر ظلم بايد تمامي افراد صبر و مقاومت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه‌ جشنواره موسيقي مقاومت در ميان جمعي از هنرمندان و  خبرنگاران گفت: هميشه بحث مقاومت در تمام نقاط جهان مطرح است و انسان بايد براي حفظ عزت و استقلال خود در برابر ظلم صبر و مقاومت داشته باشد.
وي ادامه داد: هر مقاومتي با سختي هاي خاص خودش همراه است كه بايد افراد تحمل و صبر خود را در  اين زمينه افزايش دهند.
حسيني در خصوص رابطه هنر و  مقاومت خاطرنشان كرد: هنر روحيه‌ي پايداري مردم را در صحنه هاي مختلف تقويت مي كند مانند دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامي ايران كه مردم از هنر در قالب شعر  و اشعار براي تقويت روحيه‌ي صبر و پايداري خود و مبارزه با ظلم از آن استفاده مي‌كردند.
وزير ارشاد بيان كرد: هنر برخاسته از فطرت پاك آدمي است و از ابتداي خلقت بشر آثار هنري با انسان عجين بوده و هنر تركيبي از ابتكار و احساس و انديشه است و امروزه هم شاهد اين هستم با پيشرفت علم هنر توانسته تاثيري بسزايي در عرصه هاي مختلف داشته باشد.
وي ادامه داد: انسان هم از همين طبيعت و فطرت پاك خود الهام گرفته براي اينكه موسيقي مورد نظر خودش را ايجاد كند.
حسيني در آخر صحبت هاي خود تصريح كرد: برنامه اي در حال بررسي است كه در موسيقي فجر امسال بخش ويژه اي را براي پيامبر گرامي اسلام داشته باشيم و با زبان هنر هم پاسخ دندان شكني به غربي ها داده باشيم.
در پايان گفتني است وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان سخنان خود ابياتي از شهريار را به مناسبت روز بزرگداشت اين شاعر پرآوازه خواندند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار