پزشكيان شاعر فقيد و شهيد انقلاب به دليل آشنايي با آتشي توانست به زبان شعر خود مسلط شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در مراسم بزرگداشت شاعر فقيد انقلاب محسن پزشكيان كه عصر ديروز در حوزه هنري با حضور محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، يوسفعلي ميرشكاك، عباس براتي پور، محمدرضا سهرابي نژاد، محمدرضا تركي، مصطفي رحماندوست، رضا اسماعيلي، محمد تمدن، رحيم زريبان و خانواده مرحوم پزشكيان برگزار شد، يوسفعلي ميرشكاك گفت: محسن پزشكيان شاعري جنوبي و بوي گرا بود كه اشعار خود را تحت تاثير محمدرضا نعمتي زاده و منوچهر آتشي مي‌سرود، البته تمام شاعراني كه اهل جنوب كشور هستند نمي‌توان گفت از آتشي و نعمتي زاده تاثير نگرفته اند.
وي ادامه داد: اگر كسي با تامل به آثار پرويز پزشكيان نگاه كند و همچنين از سوابق شعر جنوب هم ‌‌آگاهي داشته باشد خواهد ديد كه پزشكيان در دايره شعر جنوب به عنوان شاعر برجسته قرار مي‌گيرد.
ميرشكاك گفت: وقتي شعر به شعار نزديك مي شود تاثيرگذار و موقتي است زيرا قابل انتقال به دهه هاي بعدي نيست و شاعر دانسته يا ندانسته پياده مي‌ماند و شايد هم فراموش شود كه با تاملي در اشعار پزشكيان مي‌توان گفت از اين حيث قابل توجه است.
وي افزود: پزشكيان شاعري بود كه همواره با مردم و امام (ره) همراه بود و شايد اگر مي ماند و در خودش تامل مي‌كرد فضاي بومي گرايانه خود را به كمال مي‌رساند اما انسان آن قدرها هم كه مي‌نمايد اختياري از خودش ندارد.
در ادامه مراسم محمدرضا تركي گفت: ما در اين چند سال براي نشناساندن محسن پزشكيان و امثال وي به عرصه ادب كوتاهي كرديم چرا كه نعمتي زاده كه جز شاعران بزرگ انقلاب اسلامي بود نتوانستيم حقش را ادا كنيم.
وي ادامه داد: من كمترين نقش را در انتشار كتاب محسن پزشكيان داشتم چرا كه خانواده وي در تمام اين سال ها آثار وي را نگهداري كردند و همچنين تشكر ويژه اي از حوزه هنري مي‌كنم كه اين ضرورت را حس كرد تا اين كتاب رونمايي شود و اين شاعر بيشتر به اهل ادب شناسانده شود.
گفتني است، در مراسم بزرگداشت شاعر فقيد انقلاب محسن پزشكيان رونمايي مجموعه شش دفتر وي آقايان محمدرضا سهرابي نژاد، عباس براتي پور، رضا اسماعيلي و ناصر احمدي به شعر خواني پرداختند.
محسن پزشكيان در سال 1358 در مسير قم براي ديدار امام (ره) به دليل تصادف همراه دخترش نازنين دار فاني را وداع گفت./ي2
برچسب ها: پرشکیان ، شاعر ، میرشکاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار