پايگاه تحليلي نشنال‌اينترست در مقاله امروز خود از آزادي بيان در آمريکا انتقاد کرده و اذعان داشته است که رسانه‌هاي آمريکايي قانوناً مجاز به توهين به مقدسات هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پايگاه تحليلي آمريکايي نشنال‌اينترست در مقاله‌اي از انتشار فيلم موهن به شدت انتقاد کرده و اذعان کرده است که توهين به پيامبر اسلام توهين به کل بشريت است. 

آزادي بيان با توهين به مقدسات کاملا متفاوت است

اين پايگاه تحليلي آمريکايي در ابتداي مقاله‌ خود از آزادي بيان آمريکايي به شدت انتقاد کرده و استدالال مي‌کند که آزادي بيان با توهين به افراد بزرگي که الگوي ميلياردها انسان هستند متفاوت است.

بنا به اين گزارش، رسانه‌هاي آمريکايي به طور قانوني مي‌توانند به هرکس که بخواهند هرگونه توهين و افطرايي وارد کنند بدون اين‌که تحت پيگرد قانوني قرار بگيرند.

نشنال اينترست در ادامه، اين‌گونه از مردم آمريکا انتقاد مي‌کند؛ " گرچه قانوني درباره آزادي بيان در آمريکا وجود ندارد، اما آيا اصول اخلاقي نيز از بين رفته‌اند؟ آيا اخلاق حکم نمي‌کند که آمريکايي‌ها چنين حرکاتي را محکوم کنند؟  

در بيشتر کشورهاي اروپايي توهين به مقدسات جرم است، اما در آمريکا خير

اين نوع آزادي بيان که توهين به مقدسات انسان‌ها در آن آزاد بوده در بسياري از کشورهاي اروپايي ممنوع است. 

در قانون کشورهايي از قبيل کانادا، فرانسه، استراليا، آفريقاي جنوبي، هلند، آلمان و غيره مطبوعات و رسانه‌ها حق ندارند به طور علني به مقدسات افراد توهين کنند و در صورت مشاهده اين امر، شخص خاطي مورد پيگرد قرار خواهد گرفت. گرچه در بسياري موارد توهيني صورت گرفته و مقامات اين کشورها از آن چشم‌پوشي کرده‌اند.

توهين به مقدسات برابر کشتن شهروندان بي‌گناه غير نظامي‌است

پايگاه آمريکايي نشنال اينترست مقاله خود را اين‌گونه پايان مي‌ دهد که توهين به مقدسات انسان‌ها توهين به جامعه بشريت بوده و اين کار قبيح را برابر با کشتن شهروندان غيرنظامي بويژه کودکان دانسته است.

برچسب ها: آزادی ، بیان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار