روح‌الله قربانی جوان 21 ساله مازندرانی با اهدای 16 عضو و بافت بدن خود جان هشت انسان را از مرگ حتمی نجات داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، روح‌الله قربانی فرزند محمد مصطفی قربانی معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز مازندران که چند روز قبل در اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد با اهدای قلب، کبد، کلیه‌ها، قرنیه چشم، لوزالمعده و سایر بافت‌ها و نسوج پیوندی خود، هشت تن را به زندگی دوباره بازگرداند و بیماری چند تن را نیز بهبودی بخشید.

این اهدای اعضا پنج شنبه 23 شهریورماه 1391 در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و پس از رضایت پدر و مادر روح‌الله انجام شده است.

مجلس ترحیم زنده یاد روح‌الله قربانی با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، دوستداران و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت گاز استان و خانواده داغدار آن مرحوم در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در این مجلس که با قرائت قرآن کریم و مداحی و سوگواری همراه بود، ابراز داشت: یکی از مسائلی که انسان‌ها باید همیشه مد نظر داشته باشند مساله مرگ است و این بدان معناست که انسان باید روش و اعمالی را انجام دهد که وقتی مرگ به سراغش آمد احساس تاثر و پشیمانی نداشته باشد.

وی متذکر شد: قطعاً شخصی که فکر کند هر لحظه از دنیا رخت بر خواهد بست از رفتار و اعمال خود در زندگی نیز مراقبت خواهد کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: عالم محضر خداست و این بدان معناست که هر سمت را بنگری خداوند بر آن ناظر است.

  پیکر پاک زنده یاد روح‌الله قربانی در امامزاده ابراهیم بابلسر آرام گرفت./ج1

برچسب ها: ساری ، اهدا ، بابلسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.