معاون میراث فرهنگی کشور گفت:فرهنگ بازار سنتی تهران باید به درستی برای جهانیان معرفی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛مسعود علویان صدر در نشست شورای عالی راهبردی مراکز تاریخی تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: دربازار سنتی تهران مفاهیم اقتصادی همواره با مفاهیم معنوی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گره خورده است که همین مولفه های انسانی و تربیتی باعث شده تا فرهنگ بازار فصل الخطاب خاص فرهنگ ایرانیان باشد.
وی تصریح کرد:در بازار سنتی تهران مسجد جامع ، امامزاده، کتابخانه، حجره، مدرسه و محل سکونت در هم پیوندی یکدیگر قرار داشتند که از این پارامتر نمی توان به سادگی گذشت.
 این مقام مسوول ادامه داد: با تغییر نقش بازار و تحول فرآیند توسعه ، فضای تجاری سنتی در برخی مناطق مبدل به پاساژ شده است درحالی که باید با برنامه ریزی و اقدامات مطالعاتی گسترده بار دیگر مردم را برای زندگی به این مناطق برگرداند.
علویان صدر افزود: بازار تهران همواره در مرکز جریانات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داشته که همین امر باعث شده بازار تنها به عنوان یک مکان اقتصادی صرف نباشد و همین تفاوت های بازار ایرانی است که آن را در جهان شاخص می کند./ه
برچسب ها: فرهنگ ، بازار ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار