دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در دومین روز از سفر خود به ترکیه با وزیر امور خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، «سعید جلیلی» که روز گذشته با « احمد داوداوغلو»، وزیر امورخارجه ترکیه در محل اقامتگاه وی دیدار و گفتگو کرده بود، امروز سه شنبه در محل نخست وزیری با «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

جليلي در ديدار با نخست وزير تركيه با اشاره به فرصت‌هاي پديد آمده در جهان اسلام بر تجميع ظرفيت‌ها و استفاده از اين فرصت‌ها در راستاي ارزش‌ها و منافع امت اسلامي تأكيد كرد.

وي نقشه دشمنان جهان اسلام و منطقه را ايجاد اختلافات قومي، طائفي و مذهبي دانست و تصريح كرد: بايستي مسائل منطقه توسط خود مردم منطقه حل شود.

جليلي با محكوميت تروريسم و بيان اينكه گروه‌هاي تروريستي در دست دشمنان و عليه مردم منطقه عمل مي‌كنند، تأكيد كرد: راه حل سوريه بايد سياسي و از داخل سوريه و مبتني بر دموكراسي تعيين شود.

وي همچنين با اشاره به لزوم هم‌افزايي كشورهاي منطقه، بر انجام مشورت‌هاي راهبردي براي مقابله با راهبردهاي دشمنان امت اسلامي تاكيد كرد.

 رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز با اشاره به ضرورت حفظ يكپارچگي در جهان اسلام، برمقابله با تروريسم و حمايت تركيه از حقوق هسته اي ايران تأكيد كرد.

دیدار جلیلی با مقامات ترکیه در پشت درهای بسته حدود دو ساعت بطول انجامید و در پایان، جلیلی و داود اوغلو به اتفاق، دفتر نخست وزیری را ترک کردند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جلیلی ، ترکیه ، آنکارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار