گسترش اسلام و استقبال مردم اروپا از اسلام موجب نگراني و وحشت غرب شده و آنها تلاش دارند به هر وسيله‌اي اعم از تبليغات، سينما، رسانه ‌هاي عمومي و مطبوعات تصويري منفي و نادرست از اسلام نشان داده و به باورداشت‌ها و معتقدات مسلمانان توهين و بي‌احترامي كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، يكي از ابعاد و عرصه ‌هاي اجتماعات بشري و جوامع انساني به بُعد اعتقادي، ديني، معنوي و باورهاي مردمي آن سرزمين و جامعه مربوط مي شود، اين بُعد از اجتماعات انساني مهمترين عرصه‌اي است كه ديگر عرصه‌ها چون سياست، اقتصاد و فرهنگ آن جامعه را ساماندهي و تحت ‌الشعاع خود قرار مي دهد. مردم يك سرزمين با تكيه بر باورهاي ديني و اعتقادات قومي خود به فعاليت‌ها و كارهاي خود مي پردازند.

در طول تاريخ، اعتقادات مذهبي و باورهاي قومي بخش جدانشدني از فرهنگ و تمدن‌ها بودند، تمدن ‌هاي كهن و اجتماعات ابتدايي بشر بر پايه باورهاي ديني قرار داشتند و مناسبات اجتماعي و روابط مردم شهر‌هاي باستان بر اساس اين باورها صورت مي گرفت. باورهاي مردمي و اعتقادات ديني جايگاه باارزش و برجسته‌اي در روند تكامل تمدن‌ها داشته است، بسياري از اختلافات و جنگ‌ها نيز بر اساس اين اعتقادات انجام مي گرفت.

اعتقادات مذهبي مهمترين مباني اساسي هر ملت و كشوري تلقي مي گردد. حتي كوچك ترين باورها و اعتقادات قومي از آنجايي كه به يك ملت و مردم تعلق دارند، در خور ارزش و احترام مي‌باشند، در مقابل اعتقادات ديني و باورهاي مذهبي هم به لحاظ الهي بودن و جايگاه معنوي‌ شان و هم از آنجايي كه بخشي از عقيده يك ملت هستند، شايسته احترام و ارزش هستند و بي‌احترامي به اين مقدسات و باورها جايز نمي باشد.

شريعت مقدس اسلام ديني است كه پيروان و معتقدات زيادي را به خود اختصاص داده و مسلمانان و كشورهاي اسلامي بخش زيادي از جهان را تشكيل مي دهند. اسلام آييني است كه كشورهاي متعدد جهان و مردم قاره ‌هاي مختلف به آن ايمان دارند.

از آنجايي كه تحفظ كرامت مقدسات و اديان امري لازم و ضروري است، بي‌احترامي به باورهاي ديني و توهين به مقدسات از اعمال نكوهيده و زشتي است كه مي بايد به شدت و جديت با آن برخورد نمود.

اسلام به عنوان يك شريعت جهاني و فراملي بزرگ ترين آيين جهان تلقي مي شود و بي‌احترامي به كوچك ترين مقدسات اسلامي غيرقابل گذشت مي باشد، اين در حالي كه توهين به بزرگترين و معنوي ‌ترين و مقدس ‌ترين شخصيت اين شريعت، امري ضدانساني، غيراخلاقي، ضدديني و توهين به تمامي مسلمانان تاريخ است.

اهانت به باورداشت ها و اعتقادات مذهبي، علاوه بر اينكه اقدامي خلاف اخلاق سليم و وجدان بشري است، از لحاظ قانوني، حقوقي و انساني نيز خلاف امر است و در قوانين بين‌الملل، مجازات هاي لازم براي اين امر بيان گشته است. بنابراين توهين به مقدسات در اغلب كشورها جرم‌ انگاري گشته و غالباً مجازات ها و كيفرهاي سنگين براي اين جرم در نظر گرفته شده است.

اكنون جوامع و ملت‌ها در آستانه قرني قرار دارند كه قرن علم و دانش نوين، پيشرفت و فناوري، تكنولوژي، صنعت و توسعه پايدار تلقي مي شود، در چنين شرايطي انسان مدرن غربي كه ادعاي توسعه ‌يافتگي و تجدد دارد، با رفتارهاي بدوي و قرون وسطايي خود به معتقدات و مقدسات ميلياردها انسان توهين و بي‌احترامي نموده و چهره واقعي خود را نشان مي دهد.

جوامع اروپايي و آمريكايي كه همواره دم از تجدد، مدرنيسم و توسعه ‌يافتگي مي‌زنند، اكنون در آستانه‌ قرني كه ملتهاي جهان به دنبال صلح جهاني، امنيت و نظم بين ‌المللي هستند، با اقداماتي جاهلانه و متحجرانه و كوركورانه به باورداشت‌ها و معتقدات ملت‌ها و قوميت‌ها توهين نموده و وجهه واقعي و جايگاه پست و نازل خود را به مردم جهان نشان مي دهد.

اين مسئله در عين حال كه پرده از چهره واقعي غرب و دشمنان اسلام بر مي دارد، ميزان پليدي و زشتي نيات و اقدامات كشورهاي غربي و آمريكا را نشان مي دهد كه از ابتداي ظهور آيين اسلام در نقاب و چهره‌هاي مختلف به دسيسه ‌چيني و جنگ عليه مسلمانان برخاسته‌اند و اكنون با گذشت سده‌ هاي طولاني، همچنان بر اهداف غيرانساني و ضد اخلاقي خود اصرار مي ورزند و گذشت زمان نه تنها غرب را از فعاليت‌ هاي انسان ‌ستيزانه خود پشيمان نمي سازد، بلكه به منجلاب دشمني و وادي خودخواهي مي كشاند.

در پشت صحنه‌ چنين بي‌حرمتي‌ها و توهين‌ها سياست هاي خصمانه‌ صهيونيسم، آمريكا و ديگر سران استكبار جهاني قرار دارد كه قدرت مقابله با قدرت اسلام و مسلمانان را ندارند و پيشرفت‌ها و ترقي‌ هاي كشورهاي اسلامي آنان را به چنين حركت‌هاي شرارت‌بار و قرون وسطايي وا مي دارد. غرب نسبت به اسلام و قرآن و گسترش اين آيين مقدس در جهان غرب به وحشت افتاده و تلاش دارد تا با بي‌حرمتي‌ها و اقدامي جنون آميز مانع از گسترش اسلام در كشورهاي اروپايي شوند.

در واقع يكي از ريشه‌ هاي چنين حركت ‌هايي، به وحشت افتادن سران غرب از گسترش اسلام و افزايش تعداد مسلمانان جهان است، به نحوي كه اكنون درصد قابل توجهي از جمعيت اروپا را مسلمانان تشكيل مي دهند و روز به روز بر تعداد مسلمانان جهان افزوده مي شود.

گسترش اسلام و استقبال مردم اروپا از اسلام موجب نگراني و وحشت غرب شده و آنها تلاش دارند به هر وسيله‌اي اعم از تبليغات، سينما، رسانه ‌هاي عمومي و مطبوعات تصويري منفي و نادرست از اسلام نشان داده و به باورداشت‌ها و معتقدات مسلمانان توهين و بي‌احترامي كنند.

مقام معظم رهبري در باب دلايل و چگونگي اين اقدام مي فرمايند: «در روسياهي عاملان اين جنايت و گناه بزرگ همين بس كه مقدس ترين و نوراني ‌ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه‌هاي مشمئز كننده‌ خويش ساخته‌اند. پشت صحنه‌ اين حركت شرارت بار، سياست هاي خصمانه‌ صهيونيسم و آمريكا و ديگر سران استكبار جهاني است كه به خيال باطل خود مي خواهند مقدسات اسلامي را در چشم نسل هاي جوان در دنياي اسلام از جايگاه رفيع خود فروافكنده و احساسات ديني آنان را خاموش كنند. اگر از حلقه ‌هاي قبلي اين زنجيره‌‌ پليد يعني سلمان رشدي و كاريكاتوريست دانماركي و كشيش‌ هاي آمريكايي آتش زننده قرآن حمايت نمي‌كردند و دهها فيلم ضد اسلام را در بنگاههاي وابسته به سرمايه ‌داران صهيونيست سفارش نمي‌دادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمي‌ رسيد.»

اين اولين بار نيست كه دشمنان اسلام به مقدسات و اعتقادات ديني مسلمانان توهين كرده‌اند، قبلاً نيز در اقداماتي نفرت ‌انگيز به باورهاي مسلمانان و مقدسات اسلامي توهين شده است، اما هيچ كدام از اين اقدامات مانع از گسترش اسلام در كشورهاي جهان، بخصوص جوامع اروپايي و آمريكا نشده است، هر روز كه مي گذرد، بر تعداد افرادي كه ايمان آورده و به آيين اسلام رو مي‌آورند، افزوده مي شود و هيچ كدام از اين تبليغات و نمايش‌‌هاي دروغين باعث اغفال و گمراهي مردم نخواهد گشت.

سيدامين طاهايي/رسالت


برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، اهانت ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار