رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد:مسیر اعطای تسهیلات از طریق مراکز آموزشی است و دانشجویان بدون تحقیق وارد این بحث نشوند.

کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: هر گونه تسهیلات و خدماتی که تا هم اکنون از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت می شود مستلزم هیچ پیش پرداختی نیست. پس دانشجویان دقت داشته باشند که هر زمانی وعده ای داده می شود مسئولین صندوق رفاه را در جریان قرار دهند.

وی افزود: کلاهبرداری که اخیرا از طریق سایت رفاهی صورت گرفته و در آن در ابتدا به عنوان پیش پرداخت مبلغی را از دانشجویان دریافت می کردند بدون تائید هیچ یک از مراکز آموزشی بوده است.

مرادیان تصریح کرد: مسیر اعطای تسهیلات از طریق مراکز آموزشی است و به هیچ وجه دانشجویان خارج از روال موسسات و پژوهش های آموزشی صندوق و بدون تحقیق با هیچ مجموعه ای وارد بحث نشوند.

آماری در خصوص دریافت پول از دانشجویان از طریق این سایت دریافت نكردیم

مرادیان در ادامه گفت: متاسفانه بررسی ها نشان می دهد که این سایت از طریق پیامک به دانشجویان و مراجعه دانشجویان به آن سایت تمام اطلاعات شخصی دانشجو را گرفته و دانشجویان نیز با فرض اینکه مسئولین دانشگاه و صندوق رفاه در جریان قرار دارند اطلاعات را به راحتی در اختیار آنها قرار می دهند.

وی افزود: به محض پیگیری و بررسی این سایت فیلتر شد و متخلفين شناسایی شده اند.

وی اظهار داشت: تا این لحظه هنوز آماری در خصوص دریافت پول از دانشجویان از طریق این سایت دریافت نکرده ایم چنانچه تنها به دانشجویان یک واحد دانشگاه آزاد چنین پیامک هایی داده شده است و مسئولین به جدیت با آن مقابله کرده اند.

مرادیان تصریح کرد: البته تاکنون طبق گزارشات اعلام شده از این واحد دانشگاهی و دانشجویان گزارشی ارائه نشده است و این امر به دلیل مراجعه به دانشجویان به صندوق رفاه و اطلاع رسانی درست است.

 تعداد کلاهبردان به قطعیت نرسیده است

مرادیان در ادامه گفت: هم اکنون در مرحله شناسایی و پیگیری این قضیه هستیم و باید طبق تشخیص مراجع قضایی با این افراد متخلف برخورد شود چنانچه اگر پولی دریافت شده باید برگردانده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه دقیقأ این مبلغ چه مقدار بوده گفت: با توجه به نوع وام و تسهیلات یک نوع پیش پرداختی را تعیین کردند که این مبلغ متفاوت بوده البته فوریت زمانی گذاشتند که دانشجویان فرصت بررسی نداشته باشد.

مرادیان تصریح کرد: البته تاکنون تعداد کلاهبردان هنوز به قطعیت نرسیده است ولی طی بررسی هایی که تاکنون صورت گرفته و همچنان درحال انجام است تعداد کلاهبردان 4 مورد بوده است که البته شاید کمتر هم شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.