تنی چند از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان خراسان شمالی تأکید کردند: جشنواره تئاتر رضوی تعامل گروه های نمایشی را بیشتر و نزدیکتر می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ بهمن توکل، هنرمند پیشکسوت تئاتر به اهمیت تئاتر رضوی اشاره کرد و افزود: شرکت درهر جشنواره ای به رشد فرهنگی هنری استان کمک شایانی می کند و بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه دیدن هریک از این نمایش ها باعث آموختن مطالب جدید در نگرش های مختلف می شود، افزود: هر هنرمند قطره ای از دریاست که با پیوستن به قطرات دیگر می تواند به دریا برسد.

توکل گفت: هر یک از هنرمندان با کسب یک مقام کشوری به خود مغرور نشوند و همیشه به دنبال کسب تجربه باشند چرا که به رأس رسیدن تنها فراگرفتن حروف الفبا در تئاتر است.

*رضا فیروزه، یکی دیگر از تجربه اندوختگان عرصه هنر تئاتر استان نیز برگزاری این جشنواره را اتفاق مهمی عنوان کرد و افزود: هنرمندان با دیدن این نمایش ها و شرکت در جلسات نقد و بررسی در رشد تئاتر استان می توانند سهیم شوند.

فیروزه همچنین با اشاره به اینکه اجرای نمایش های این جشنواره ها می تواند تلنگری برای هنرمندان و ایجاد تغیر در نگرش آنها شود، افزود: برگزاری این نوع از جشنوار ها که به نوعی آزمایشگاه آموزشی است که هنرمندان می توانند با تئاتر روز و فناوری صنعتی در هنرهای نمایشی آشنا می شوند.

*محمد مهنانی، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان نیز در ادامه اظهارداشت: تئاتر به عنوان یک پیام است که این پیام به وسیله فرستنده که همان بازیگران و دیگر عوامل هستند فرستاده می شود و بستر جامعه را به سمت آگاهی بخشی سوق می دهند.

وی افزود: برگزاری جشنواره ها با هر کیفیتی برای هنرمندان استان بسیار مفید و مطلوب است چرا که هنرمند به اندازه میزان علاقه خود از این نمایش ها بهره مند می شود و هیچکس دست خالی از این جشنواره بیرون نمی رود.

مهنانی با اشاره به اینکه بین جوانان و تجربه اندوختگان و پیشکسوتان فاصله ای نیست، افزود: این هنرمندان پیشکسوت باید از بزرگ بینی خود بپرهیزند چرا که این موضوع سبب می شود تا کسانی که می خواهند در خلق یک اثر هنری با آنها همفکری داشته باشند، دور شوند.

مهنانی در پایان از هنرمندان و هنرجویان این عرصه خواست تا علاوه بر بهره مندی از تجربه های دیگر هنرمندان و پیشکسوتان، با مطالعه بیشتر اطلاعات علمی خود را افزایش دهند .

وی در ادامه مطلب فوق خاطر نشان کرد: چرا که این دو در کنار هم کامل می شوند.

*علیرضا صمدی شادلو، دیگر هنرمند پیشکسوت استان در ادامه افزود: این جشنواره در ارتقاء طراحی، بازیگری ، کارگردانی و تمام ابعاد هنری تئاتر اثر می گذارد.

وی اظهار داشت: هنرمندان با دیدن اجرای آثار نمایشی می توانند این نمایش ها را با کارهای خود سنجیده و نقاط ضعف خود را بیابند تا بتوانند آثاری بدیع و نو خلق کنند.

*فاطمه دلیر یساولی، از دیگر هنرمند عصه تئاتر استان نیز در ادامه این گفتگو اظهارداشت: برگزاری این جشنواره ها باعث برقراری تعامل بیشتر گروه های شرکت کننده با فعالان هنرهای نمایشی استان می شود و به روزشدن دانش هنرمندان را در برخواهد داشت.

وی خواست تا هنرمندان برای دیدن کارها و شرکت در جلسات نقد و بررسی و کسب اطلاعات و تجربیا ت عزم جدی تری داشته باشند.

وی فاصله و جدایی بین گروه های نمایشی دراستان را متذکر شد و گفت: هنرمندان استان با کم کردن و از بین بردن این فاصله می توانند با نکته سنجی و دقت بیشتر، معضلات جامعه را شناسایی کنند و به اهداف خود برسند و نیرویی مفید در جامعه باشند و الا تنها کلمه هنرمند را یدک می کشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.