عضو شوراي‌عالي‌فرهنگي آستان‌قدس‌رضوي گفت: فرهنگ رضوي باید در جامعه نهادينه شود

جواد آرين‌منش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بيان اين مطلب‌كه، آشنايي مردم با فرهنگ و سيره‌ رضوي اقدامي مثبت و پسنديده است، اظهارداشت: برگزاري جشن‌هاي مردمي و سخنراني در پنج كشور مي‌تواند در نشر ارزش‌هاي رضوي در سراسرجهان بسيار موثر واقع شود.

وي افزود: در واقع «جشن‌هاي مردمي و معنوي زير سايه خورشيد» به شناخت مردم و جوانان با فرهنگ و سيره امام رضا(عليهم السلام) عمق مي‌بخشد و اين خود از اهدافي است كه بايد به زودي تحقق یابد.

نماينده سابق مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اين كه يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين جشن‌ها، مردمي بودن آن‌هاست تصريح كرد: در طول قرون مختلف، گسترش ارزش‌هاي ديني جامعه در پي مشاركت‌هاي مردمي آن جامعه بوده است.

وي ادامه داد: در شرايط كنوني که نقش مردم در عرصه فرهنگي به مراتب از نقش مسئولان مهم‌تر است، بايد اين نقش به خوبي ايفا شود.

آرين‌منش با بيان اين‌كه يكي از راه‌هاي مقابله با جنگ نرم، تعميق باورهاي ديني به جوانان است خاطر نشان‌كرد: هرچه بيشترجوانان را با معارف رضوي و زيبايي‌هاي فرهنگي امام رضا(ع) آشنا كنيم بهتر توانسته‌ايم در مقابله با جنگ نرم عمل كنيم.

وي اضافه كرد: رمز ماندگاري فرهنگ رضوي در چنين مناسبت‌ها و جشن‌هايي، حضور و مشاركت پرشور مردمي است و مهم‌ترين اصل تمایز «جشن‌های زیرسایه خورشید» از ساير برنامه‌ها، حضور و مشاركت پر رنگ و موثر مردم است.

عضو شورای‌عالی‌فرهنگی‌آستان‌قدس‌رضوی، با اشاره به اين‌كه«جشن‌هاي زيرسايه‌خورشيد»در پنج كشور جهان برگزار مي‌شود، تاكيدكرد: گسترش اين جشن‌ها از سطح استان‌ها به سطح بين‌المللي سرآغاز گسترش و ترويج آن در كليه جوامع اسلامي و نشانه موفقيت در برگزاري آن است/  س

برچسب ها: فرهنگ ، رضوی ، نهادینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.