رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اگر راندمان آبیاری در استان اردبیل به رقم 52 درصد برسد وسعت اراضی آبی استان بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/عادل عبد ایمانی افزود: اگر 4 هزار متر‌مکعب در ثانیه تامین آب را برای بخش کشاورزی در نظر بگیریم به راحتی با 10 درصد افزایش 130 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان ارتقا می‌یابد.

وی گفت:‌ اگر راندمان آبیاری نیز به 52 درصد افزایش یابد وسعت اراضی ما بیش از 2 برابر افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بحث ترویج و تحقیقات کشاورزی را در تحقق سیاست تولید ‌محوری این بخش ضروری دانست و افزود: ما در سایه تعامل با سایر دستگاه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی حرکت علم و تحقیق محور را در اولویت کارهایمان قرار دادیم که در این زمینه افزایش راندمان آبیاری متناسب با بافت خاک، تنوع آب و هوایی و درجه حرارت و رطوبت از مولفه‌های قابل توجه و اساسی به نظر می‌رسد.

عبدایمانی گفت: اگر توزیع و مصرف بهینه شود آبیاری قطره‌ای توسعه یافته و ظرفیت تولید نیز 50 درصد افزایش می‌یابد که این خود به خوداتکایی بخش کمک می کند.

وی موضوع بهره‌وری را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: کشاورزان ما از طرح‌های توسعه و ترویج و آموزش این بخش استقبال کردند و آرام آرام کشت سنتی جای خود را به کشت مدرن داده و سطح سواد کشاورزان ما نیز افزایش یافته است./س  

برچسب ها: اردبیل ، اراضی ، قابل ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.