يک کارشناس سياست خارجي گفت: بحران سوريه بدون مداخله خارجي و استفاده از گزينه‌هاي نظامي حل و فصل خواهد شد و نشست قاهره به کارگيري راهکارهاي سياسي را براي پايان دادن به منازعه سوريه نشان مي‌دهد.

حسين کنعاني مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست قاهره؛ درباره حل بحران سوريه گفت: بعد از برگزاري اجلاس سران غير متعهدها و طرح تشکيل نشست چهار جانبه در مصر، تغيير مواضع بين المللي در موضوع سوريه نمايان بوده و تلاش‌هاي غرب براي حل بحران سوريه، در  راستاي دستيابي به اهداف خود  با شكست مواجه شده است.

وي افزود: ترکيه تحت فشار غرب و در جهت مقابله با دولت سوريه اقدامات خصمانه زيادي انجام داده است، اما به وجود آمدن مشکلات مرزي و داخلي در اين کشور ترکيه را به تغيير مواضع خود وادار کرده و باعث وارد شدن اين کشور در روند مذاکرات سياسي سوريه شده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: همکاري ايران، مصر، ترکيه و اخضر ابراهيمي؛ نماينده سازمان ملل در نشست قاهره بيانگر اين است که سوريه بدون مداخله کشورهاي ديگر و استفاده از گزينه نظامي حل فصل خواهد شد و اين نشست به کارگيري راهکارهاي سياسي را براي پايان دادن به بحران در اين کشور نشان مي‌دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست قاهره ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار