بیش از 80 درصد بیماری ها در کشورهای در حال توسعه مربوط به بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلب و عروق است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌دکتر حسن آقاجانی، مشاور وزیر بهداشت در چهاردهمین کنگره تازه های قلب وعروق ایران اظهار داشت: در جهان حرف اول در بحث بیماری های مربوط به بیماری های غیر واگیر است به حدی که بیش از 80 درصد بیماری ها در کشورهای در حال توسعه مربوط به بیماری های قلب و عروق می باشد.

آقا جانی افزود: این در حالی است که با اصلاح شیوه زندگی، تغذیه سالم، افزایش فعالیت فیزیکی، منع مصرف سیگار، کاهش فشار خون می توان بیش از 80 درصد بیماری های غیر واگیر را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در کشور ایران نیز بیماری های قلبی و عروقی به طور تکان دهنده ای رو به افزایش است خاطر نشان کرد: در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 171 نفر در اثر بیماری های قلب و عروق فوت می کنند و 39 درصد مرگ و میرها در بیماری های قلبی در کشور به علت ناراحتی های قلبی و از جمله سکته های قلبی است.

وی تصریح کرد: عدم آگاهی از مقوله تغییرات است اثر گذار در حل مشکلات قلبی مبحثی است که در این کنگره به طور ویژه ای به آن پرداخته می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت در یک طرح همه جانبه که از سال گذشته آغاز شده است تمام ریز فاکتورهای موثر در ریسک بروز حملات قلبی را بررسی می کند که بخشی از آنها به سادگی قابل برطرف کردن هستند و برخی ریز فاکتورها از جمله قند و لیپید نیازمند اقدامات لابراتوآري می باشد.

وی تاکید کرد: کشور ایران علیرغم داشتن مواد غذایی بسیار حائز اهمیت مصرف کننده مواد غذایی ناسالم شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار