دبیر سابق فدراسیون قایقرانی گفت: برخی ها می خواستند با گفتمان مشکلات موجود را حل کنند تیم ملی مسابقات را از دست داد.

علیرضا سهرابیان دبیر سابق فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در حال حاضر فدراسیون قایقرانی کشورمان در کنار فدراسیون های شنا و تیر و کمان درگیر بحث تعلیق هستند و همین امر باعث شد تا قایقرانان کاناپلو رقابت های قهرمانی جهان را از دست بدهند.

وی گفت: با توجه به اینکه فدراسیون قایقرانی تعلیق است در حال حاضر تیم های ملی آبهای ارام و قایقهای بادبانی کشورمان نمی توانند در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنند اما متاسفانه مسئولان فعلی فدراسیون این قضیه را منکر می شوند و نمی خواهند واقعیت را به مردم باز گوکنند.

سهرابیان افزود: مسئولان باید آن قدر واقع بین باشند که در صورت بروز مشکلی آن را اعلام کنند نه اینکه با پنهان کاری مشکل بحث تعلیق یا عدم حضور تیم های ملی کشورمان از مسابقات را منکر شوند.

هر یک از مسئولان فدراسیون دارای پست هایی هستند که به عنوان نماینده مردم وظیفه دارند تا شرایط حاکم را بازگو کنند اما زمانیکه سفر قایقرانان کشورمان به رقابت های کاناپلوی قهرمانی جهان لغو شد آنها اعلام کردند که به دلیل عدم صدور روادید قایقرانان به این مسابقات اعزام نشدند و این درحالی است که دلیل اصلی عدم اعزام تیم های ملی تعلیق فدراسیون بود

** چرا اسبقیان به اجلاس جهانی دعوت نشد؟!

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری رقابت های جهانی کاناپلو اجلاس جهانی نیز در لهستان برگزار شد و با توجه به اینکه احمد دنیا مالی همچنان دارای پست های جهانی است به همین دلیل وی به اجلاس جهانی دعوت شد و درصورتیکه مسولان فدراسیون دلیل لغو سفر تیم ملی را عدم صدور روادید می دانستند اما همزمان دنیا مالی رئیس سابق فدراسیون به دریافت روادید راهی لهستان شد.

پس دلیل اصلی محرومیت ملی پوشان از مسابقات بحث تعلیق بود.

وی یاد آور شد: همچنین برخی از مسئولان اعلام کردند که برای برطرف کردن این مشکلات با مسئولان جهانی گفتمان خواهند کرد اما نه تنها این مشکلات برطرف نشده است بلکه قایقرانان کاناپلو مسابقات قهرمانی جهان را از دست دادند و مشخص نیست تا چه زمان با گفتن حل این مسائل با گفتمان شرایط را حساس ترکنند.

دبیر سابق فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا اسبقیان به لهستان اعزام نشد و دنیا مالی به اجلاس جهانی دعوت شد؟

متأسفانه تداوم این مشکلات باعث می شود در نهایت دود به چشم ورزشکاران می رود و در شرایطی که آنها مدت زیادی را با حضور در اردوهای آماده سازی خود را برای حضور در مسابقات مختلف آماده می کنند با ادامه این روند مسابقات مختلف را از دست می دهند.

وی یادآور شد: پیش از رقابت های المپیک لندن مسئولان ورزش بر این باور بودند که دنیا مالی یکی از رؤسای موفق و قایقرانی یکی از فدراسیون های ورزشی است اما پس از آن به دلایل نامشخص دنیا مالی از سمت خود برکنار شد و محمد شروین اسبقیان جایگزین وی شد و پس از آن دلیل این تغییر را عنوان نکردند و سرپرست فدراسیون نیز به واسطه شخص دیگری توانست راهی لندن شود.

با بازگشت دنیامالی مشکل تعلیق حل می شود

وی گفت: در حال حاضر قایقرانان رشته های آبهای آرام و سیلینگ به دلیل بحث تعلیق نمی توانند در مسابقات مختلف حضور پیدا کنند و تنها در صورتی بحث تعلیق رفع خواهد شد که دنیا مالی بار دیگر به فدراسیون بازگردد در حال حاضر نام دنیا مالی در سایت فدراسیون های جهانی کانوگئینک و سینکینگ؟؟ از دنیا مالی به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورومان یاد شد و به زودی فدراسیون جهانی روئینگ نیز به جای اسبقیان نام دنیا مالی را به عنوان رئیس فدراسیون عنوان خواهد کرد.

وی تأکید کرد متأسفانه برخی ها برای رسیدن به پست و مقام حاضرند حتی منافع ملی را نیز زیر پا بگذارند و این در حالی است که در صورتیکه در این مدت در خصوص برطرف شدن این مشکلات آنها کمکی از دنیا مالی می خواستند بدون شک وی آنها را در خصوص حل این معضلات کمک می کرد و تا این حد پیش نمی رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه فدراسیون های جهانی با جدیت این موارد را پیگیری می کنند به همین دلیل امیدوارم این مشکلات با گفتمان حل شود اما بعید می دانم با گفتگو یک همچنین مسائلی برطرف شود.

وی در خصوص اعزام تیم های ملی به مسابقات مختلف گفت: در صورتیکه شرایط به همین منوال پیش برود سفر تیم های ملی به رقابت های برون مرزی لغو خواهد شد اما امیدوارم با برطرف شدن این مشکلات دغدغه ملی پوشان برای حضور در مسابقات برطرف شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار