استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهاددانشگاهی می تواند علمدار تولید و ویرایش فرهنگی بر علیه جنگ نرم در جامعه امروز باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری در شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسئولیت خطیر و حساس متولیان فرهنگی به عنوان افسران جنگ نرم در مبارزه با بمباران فرهنگی جامعه ابراز داشت: پرچم دفاع از ارزشهای پاک دینی و انقلابی ما را که خون شهدا بهای آن بوده است، کسانی باید عهده دار شوند که از دو حسن استراتژی مقاومت و معرفت نسبت به مسائل روز برخوردار باشند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از مسئولان و اساتید و متولیان فرهنگی در دانشگاهها افزود: خلا معرفت در فضای مجازی و تصویری، اصلی ترین مشکل فرهنگی در جامعه و دانشگاههاست.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: اگر ما به عنوان علم دار فرهنگی از کنار تمامی توطئه های ریز و درشت دشمن به آسانی بگذریم مطمئنا هزینه ها و تلفات بالایی در این راستا متحمل خواهیم شد.

وی با تاکید بر ظرفیتهای بالای جهاددانشگاهی در زمینه های علمی و آموزشی اذعان داشت: جهاددانشگاهی در زمینه فرهنگی هم باید به موازات سایر فعالیتها بیش از پیش همت و تلاش کند تا با دستاوردهای جدید خود در اشباع خلا فرهنگی جامعه و دانشگاه یکه تازی نماید.

استاد نظری ارائه معرفتهای ناب ، تبادل اطلاعات فرهنگی میان حوزه و دانشگاهها، ارتباط متولیان فرهنگی دانشگاهها با یکدیگر، تلاش در جهت اصلاح دستورالعملهای شورای فرهنگی، کناره گیری از برنامه های کریشه ای موجود، حضور فعال و گسترده در فضای مجازی، تصویری و هنری با تاکید بر ارزشهای ناب و اصیل دینی و انقلابی را گام هایی اساسی در ایجاد تحول برای مقابله جدی با جنگ نرم فرهنگی دانست./س

 

برچسب ها: جهاد ، علمدار ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.