کرمان/

ریشه‌کنی بی‌سوادی در کرمان تا سال آینده

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بحث بی‌سوادی تا پایان سال آینده در این خطه به صفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان، محمدحسین حسینی‌صادق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکیل نهضت سوادآموزی یکی از فرمان‌های ارزشمند امام خمینی (ره) است.

وی بیان داشت: 58.2 درصد از جمعیت 860 هزار نفری استان کرمان در سال 55 بی‌سواد بودند که بی‌سوادی در روستا و در بین زنان حدود 60 درصد بود.

حسینی‌صادق عنوان کرد: در سال 85 بی‌سوادی در بین جمعیت بیش از 2 میلیون نفری استان کرمان به 18.2 درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در سال 88 نیز 80 هزار نفر در استان کرمان اعلام بی‌سوادی کرده‌اند که این امر بیانگر کاهش بی‌سوادی به هشت درصد و 92 درصد باسوادی است.

حسینی‌صادق با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان باسوادی در استان کرمان بیش از 93 درصد اعلام شده است، بیان کرد: تصمیم و اراده مسئولان این است که بی‌سوادی در افراد 10 تا 49 ساله تا پایان برنامه پنجم توسعه به صفر برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس سند راهبردی ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان کرمان تا پایان سال آینده بحث بی‌سوادی در این خطه به صفر می‌رسد.

حسینی‌صادق با اشاره به مقاومت بعضی از افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اذعان داشت: باید برای حضور این افراد در کلاس درس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و انگیزه آن‌ها را افزایش دهیم.

وی از استخدام 32 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال 89 در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: 340 نفر از آموزشیاران نیز طی سال گذشته استخدام شدند که این رقم 11 برابر افزایش را نشان می‌دهد.

حسینی‌صادق اظهار داشت: هنوز 406 نفر از آموزشیاران استان کرمان که دارای 60 ماه خدمت هستند به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.