وقتی فحشا برای دختران آمریکایی تبدیل به یک ایده آل می شود، آزادی از نوع فیس بوک، ژنرال قهرمان ايراني خار چشم رئيس سازمان سيا، نشان ‌ویژه برای بازیگر معروف، يك نگاهي هم به ما بيندازيد!، توییتر و استخدام هکر مشهور، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

ژنرال قهرمان ايراني خار چشم رئيس سازمان سيا

«ژنرال قاسم سليماني مغز متفكر يگان قدس را فردي ميهن دوست، پرحرارت و قهرمان جنگ مي دانند. ظاهرا او در سوريه هم نبايد چيزي كمتر از پيروزي براي ملت ايران به دست آورده باشد».

روزنامه سوئيسي تاگس آنسايگر ضمن درج اين تحليل نوشت: هرگاه رئيس سيا پترائوس به زماني مي انديشد كه ژنرال چهار ستاره در عراق بود، قاسم سليماني علي الدوام جلوي چشم او ظاهر مي شود. سليماني از 32 سال پيش در خدمت سپاه پاسداران است. او در جنگ با صدام شركت داشت و به علت عمليات بي باكانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسيد. گزارش مي شود وي جان خود را براي حفظ جان افرادش به خطر مي انداخته است. وقتي ناچار بود فرد ديگري را بفرستد نفراتش را با اشك در آغوش مي گرفت و از كساني كه جان باخته بودند حتي سالها بعد از جنگ به عنوان شهيد ياد مي كرد. اين مطالب را موسسه انترپرايز آمريكا در تحليلي نوشته كه به گزارش هايي از ايران استناد مي كند.

اين روزنامه افزود:از سليماني به عنوان قهرمان جنگ و انساني متهور ياد شده است. سليماني با موهاي خاكستري و لبخند بر لب، مايه و زمينه اسطوره شدن را دارد هرچند كه در ليست ترورهاي آمريكا قرار دارد. كساني از او مي ترسند و كساني او را مي ستايند. وزير سابق امنيت عراق شروان الوائلي از او؛ تمجيد و به عنوان «سيد» قاسم سليماني كه لقبي براي مردان بسيار محترم است، ياد مي كند. طبق گزارش ها سليماني در سال 2006 بدون ماموران حفاظتي در قلب بغداد و منطقه سبز تردد كرده است، با لبخندي در چهره. گزارش مي شود كه آمريكا تازه وقتي فهميد وي مدت ها آنجا بوده كه سليماني به ايران بازگشته بود. معلوم نيست او آخرين بار كي به منطقه سبز بغداد سر زده است.

اسلحه را براي تسويه حساب درون گروهي لازم داريم!

وضعيت شترمرغي گروهك هاي تروريست كومله و دموكرات موجب اعتراض محافل ضدانقلاب شده است كه معتقدند آنها بيشتر باعث بي اعتباري مي شوند تا كمك به اپوزيسيون.

پايگاه اينترنتي روز آن لاين وابسته به طيفي از عناصر اپوزيسيون مقيم پاريس با اشاره به نمايش هاي تبليغاتي گروهك هاي كومله و دموكرات، از قول يكي از مخالفان نوشت: انشعاب هاي مكرر كه در ميان دموكرات و كومله به وجود آمد، داستان جبهه متحد را پيچيده و دست نيافتني تر كرد. پژاك هم كه جاي خود دارد.

اين فعال ضد انقلاب با تاكيد بر عدم اقبال عمومي نسبت به گروهك هاي ياد شده نوشت: نبايد در دام مغالطه افتاد و بين مردم با گروه كوچك و عمدتا سياست زده عضو شبكه هاي مجازي «اين هماني» برقرار نمود.

«صلاح الدين-خ» گروهك هاي مذكور را متهم به گرته برداري و نمايش كرد و گفت: اين احزاب اگر مي خواهند خدمتي بكنند بايد در صورت آمدن بدون سلاح برگردند. اصلا اين يكي از تناقضات بزرگ ديگري است كه بايد به آن رسيدگي شود. بعد از حدود 20 سال از ترك مبارزه مسلحانه، هنوز در اردوگاه هاي اين گروه ها به آموزش نيروهاي مسلح مي پردازند. اينها براي چيست؟ به قول منصور حكمت اين چند ده نفر مسلح كه حتي به درد خلع سلاح اولين پاسگاه روستاي مرزي هم نمي خورند! آيا اينها به عنوان اهرم فشار در بازي هاي سياسي احتمالي در آينده است؟

يادآور مي شود تاكنون چندين بار در ميان گروهك هاي مسلح تسويه حساب هاي خونيني رخ داده و افتضاحاتي را به بار آورده است.

يك نگاهي هم به ما بيندازيد!

روزنامه جديد الانتشار «مغرب» كه علي رغم تلاش بسيار براي مطرح شدن به عنوان يك روزنامه «منتقد» با بي محلي محافل سياسي و رسانه اي روبرو شده است براي رسيدن به آرزوي بر زمين مانده خود، دست به اقدام عجيب و ناشيانه اي زد و در شماره روز چهارشنبه با تيتر درشت اعلام كرد «مغرب فردا منتشر نمي شود» و در توضيح اين كلك كودكانه نوشت «روزنامه مغرب اين تعطيلي خود خواسته را فرصتي مي داند براي آرامش كساني كه حضور يك روزنامه منتقد را برنمي تابند»! و در سرمقاله آورده است «مغرب فردا منتشر نمي شود، نه براي اين كه ما خسته شده ايم، براي اينكه آنها خسته شده اند. آنها كه فكر مي كنند با نبود يك روزنامه آرامش به جامعه باز مي گردد»!!

اين اقدام روزنامه مغرب در حالي است كه به گواهي نسخه هاي موجود مطبوعات كشور و خروجي قابل مراجعه سايت هاي خبري، انتشار يك ماهه مغرب نه فقط كمترين حساسيتي را در پي نداشته بلكه مطالب اين روزنامه با بي محلي و بي اعتنايي كامل نيز روبرو بوده است و نشان مي دهد روزنامه مغرب با اين به اصطلاح «كلك مرغابي»! در پي آن است كه بي محلي انتشار يك ماهه را از طريق جلب توجه به خبر تعطيلي يك روزه جبران كند!

گفتني است روزنامه مغرب قبل از انتشار با صرف هزينه هاي كلان كه تأمين آن از سوي مديران اسمي روزنامه غيرقابل توضيح است، دست به تبليغات گسترده اي زده بود كه اجاره دهها «بيلبورد» در اتوبان ها، جاده ها و استاديوم هاي ورزشي، سفارش آگهي پي درپي در تلويزيون، پخش رايگان و انبوه در ايستگاههاي مترو و برخي از ميادين و... فقط بخشي از اين تبليغات گسترده بوده است.

اين روزنامه پيش از اين با نام «فرهنگ آشتي» منتشر مي شد و هر روز در خدمت يكي از جريانات دست چندم سياسي قرار داشت.

80 درصد ايرانيان خارج كشور به اپوزيسيون بي محلي مي كنند

يك عضو متواري مركزيت گروهك ملي-مذهبي با ناخرسندي مي گويد 80درصد ايرانيان خارج كشور رفتاري متفاوت از اپوزيسيون دارند.

تقي رحماني ضمن مقاله اي در يكي از سايت هاي ضد انقلاب كه از پاريس به روزرساني مي شود، ضمن مرور معضلات اپوزيسيون نوشت: بايد توجه داشت كه ايرانيان خارج كشور در مدت دو دهه اخير رفتاري از خود نشان داده اند، كه مهم است؛ رفتاري كه با صداي بلند خارج از كشور متفاوت است. اكثر ايرانيان به داخل مسافرت مي كنند و سرمايه هاي خرد خود را به ايران برده اند.

وي مي افزايد: بيش از 80 درصد ايرانيان به داخل سفر مي كنند و سال گذشته در حدود 4 ميليارد دلار به ايران پول برده اند. اين رفتارها نشان از چه چيزي مي دهد؟ رفت و آمد به ايران و سرمايه گذاري در آن نشان مي دهد كه ايرانيان خارج از كشور با صداي بلند اپوزيسيون ايراني فاصله عملي دارند. اين ويژگي ها باعث مي شود كه بهره گيري از توان ايرانيان خارج از كشور منوط به درك و رفتار حساب شده از سوي اپوزيسيون باشد».

وي همچنين پرسيده است: چرا ايرانيان خارج از كشور از مختصر فضاي نيمه باز در انتخابات استقبال و در آن مشاركت قابل توجه انجام مي دهند. اما در تجمعات اپوزيسيون محو مي شوند؟

وي تصريح كرده كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي دچار تندروي هاي بي حاصل است.

عليه حاكميت خبر جعل مي كنيم اما نمي گوئيم دوران اصلاحات و سازندگي چه خبر بود؟!

همكار خارج نشين نشريات زنجيره اي از رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون خواست نه به جريان «ماست ماليون» بپيوندد و نه كار فواحش رسانه اي را بكنند!

نيك آهنگ كوثر با اشاره به اينكه رسانه هاي اپوزيسيون و شبه اصلاح طلبان هركاري ولو جعل خبر براي مقابله با حاكميت مي كنند، نوشت: باز به انتخابات نزديك مي شويم و حافظه تاريخي بسياري از ما دچار نقص فني مي شود. البته زحمت يادآوري برخي نكات درباره دولت فعلي را رسانه هاي وابسته به اصلاح طلبان و اعضاي سابق ستادهاي خاتمي و موسوي و هاشمي و معين در رسانه هاي بزرگتر لندن و غيره مي كشند! ممكن است رفقاي عزيزم ناراحت بشوند اما مگر يكي از كارهاي ثابت رسانه هاي اپوزيسيون پنهانكاري ضعف دولت هاي قبلي نبوده است؟ باور نمي كنيد؟ فرض كنيد امروز خاتمي سخنراني كند و حرف هايي بزند كه قند در دل هر ساده دلي آب شود. فكر مي كنيد خبرنگاران محترم رسانه هاي خارج از كشور به بررسي موارد در دولت خود خاتمي خواهند پرداخت و به مخاطب خواهند گفت كه جناب ايشان در زمان اقتدار در آن حوزه چه كرده و چه نكرده و ميزان موفقيت و يا عدم موفقيتش براساس مدارك چقدر بوده؟

وي در «خودنويس» مي نويسد: به نظرم كار ما حسابي خراب است. وقتي من به خاطر اميدهايي كه به «سرمايه»هاي سياسي بسته ام، توان و شجاعت بررسي كارنامه ايشان را براي خواننده ام ندارم، خب، يك تبليغاتچي و منحرف كننده افكار بيشتر نيستم. مثلا وقتي دوستان رسانه اي از بررسي كارنامه اقتصادي دوران سازندگي خودداري مي كنند چون ممكن است سؤال هايي مثلا درباره شركت هايي در مناطق آزاد سيرجان و كيش پيش بيايد و بعد بحث هايي درباره شركت ها و كنسرسيوم هاي نفتي داغ شود كه نفعي براي آقاي رئيس ندارد. به عبارتي، براي حفظ سرمايه بايد صورت مساله را پاك كرد. تازه ماجرا آنجا دردناك تر مي شود كه نزديكان وي از ارتباط با روزنامه نگاران خارج از كشور و تاثيرات متقابل مي گويند و آدمي مثل من هم اين مكالمات را ثبت مي كند...

كاريكاتوريست نشريات زنجيره اي كه اكنون با سايت روزآنلاين همكاري مي كند، اضافه مي كند: خاتمي، مورد احترام من است اما نمي توانم او را در حد يك رهبر سياسي موفق ببينم؛ يك سال قبل از انتخابات مجلس شرط و شروط مي گذارد و بعد دزدكي به دماوند مي رود و راي مي دهد. حالا نه ماه پيش از انتخابات دوباره فعال شده تا بلكه بخشي از آنچه از دست رفته را بازگرداند .به اين مي انديشم كه «ممد بوقي»ها چقدر خوشحال مي شوند كه مي توانند باز دل طرفداران را به دست آورند و اميدوارشان كنند. اما يادشان مي رود كه خاتمي در دوران اقتدارش، نتوانست پاسخگو باشد و در مقابل حاكميت عملا زانو زد و قول هايش را فراموش كرد. نه، ايراد از من و امثال من است كه به اندازه كافي يادآوري نكرده ايم. جالب تر آن است كه وقتي مسائل آن زمان را يادآوري مي كني، مي گويند خصومت شخصي داري، اما ظاهرا دلدادگي و پنهان كاري و حجاب بر واقعيت كشيدن درست ترين كار دنيا است.

وي تصريح كرد: دارم به اين فكر مي كنم كه با وجود تمامي محدوديت ها، تاكنون چند بار خبرنگاران سؤال هايي سخت از احمدي نژاد پرسيده اند و عملا حالش را جا آورده اند. اما يادم نمي آيد در دوران هاشمي و خاتمي چند بار دوستان رسانه ها با همان اقتدار سؤال هايي سخت از روساي جمهوري پيشين پرسيده باشند؟ اگر يادتان مي آيد لطفا لينك ها را در كامنت ها بگذاريد.

نيك آهنگ كوثر معتقد است: بسياري از ما در سال هاي اخير براي عيان كردن ضعف ها و تضادهاي حاكميت هر كاري كرده ايم. حتي گاه با جعل واقعيت خواسته ايم نشان دهيم ميزان اختلاف در سطوح بالا چقدر است. آيا ما، در مقابل مخاطبان مان كوتاهي نكرده ايم؟ آيا هدف ما انتشار واقعيت ها بوده يا بهره برداري سياسي؟ منافع سياسي و جناح بندي برايمان مهمتر بوده يا انجام وظيفه مان؟ هفته پيش، در كنفرانس سالانه كارتونيست هاي آمريكا، تام تولز، كارتونيست سرشناس واشنگتن پست يك توصيه جانانه كرد؛ «فاحشه نباشيم». جسارتاً عرض كنم كه بسياري از ما اهالي رسانه در برابر «سرمايه»هاي سياسي از اين هم كمتريم... مغز همه ما ارزشش بيشتر از آن است كه تحت تاثير جنبش «ماست ماليون» قرار گيرد.

مدير روزنامه زنجيره اي سابق آلزايمر گرفته!

مدير يك روزنامه زنجيره اي توقيف شده مي گويد: انديشه اصلاحات با تمام مصلحان آن همچون اميركبير و مصدق و طالقاني و خاتمي زنده است.

محمدصادق جوادي حصار كه در فتنه سال 88 با حزب اعتماد ملي كروبي همكاري مي كرد، مدير مسئول روزنامه زنجيره اي توس است كه در دوره اصلاحات به ترويج گروهك هاي ضدانقلاب و تخريب ارزشهاي انقلاب اسلامي مشغول بود و به خاطر شدت خيانت و دروغ پراكني توقيف شد.

وي در مصاحبه با ايلنا گفته است: اصلاحات هميشه زنده است. حتي با فرض محال اينكه اصلاحات مرده باشد نبايد فراموش كرد كه جريان مقابل از مرده اصلاحات هم بيم دارند.

اما بايد اعلام كنم كه انديشه اصلاحات با تمام مصلحان آن همچون اميركبير، مصدق، طالقاني و خاتمي زنده است و حتي نام تقويمي اين افراد نيز رعشه بر تن عده اي مي اندازد.

وي همچنين درباره انتخابات گفته است: مطرح كردن پيش شرط هايي براي شركت در عرصه سياسي كشور آن هم در آستانه انتخابات تنها مي تواند در مجراي قانون باشد. بنابراين كسي نمي تواند خود را محور قرار داده و ادعا كند كه ديگر جريان ها بايد خود را با ما تنظيم كند.

جوادي حصار همچنين گفت: ايجاد ائتلاف تنها براي برگزاري يك انتخابات آرام و بدون تنش امري شدني است اما نمي توان تضمين داد كه پس از انتخابات هر كس سر طناب خود را نكشد چرا كه اين اختلافات از زمان امام(ره) تا به امروز امري طبيعي بوده است.

عناصر نفوذي ضمن فريب كروبي او را وادار كردند با 300 هزار راي مدعي تقلب در انتخابات شود و به قول جوادي «سر طناب را بكشد»!

قياس اميركبير با برخي عناصر خائن مدعي اصلاحات در حالي است كه اميركبير جان خود را براي مقابله با نفوذ استعمارگران گذاشت حال آن كه برخي از عناصر منافق مدعي اصلاحات كوشيدند پاي بيگانگان را دوباره به كشور باز كنند. آنها حتي مصدق هم نبودند چرا كه آمريكا و انگليس عليه مصدق كودتا كردند اما همين افراطيون مدعي اصلاحات را براي كودتاي مخملي عليه جمهوري اسلامي نامزد كردند.

گفتني است اگر چه جوادي حصار خود را حامي و عضو حزب اعتماد ملي جا زده، اما در سابقه خود مديرمسئولي روزنامه زنجيره اي «توس» را دارد. وي سال 78 درباره برخورد دادگاه با پرونده تخلفات و خيانت هاي اين روزنامه از جمله بستن اتهام درخواست پناهندگي از فرانسه به حضرت امام(ره)! تصريح كرده بود: «سفارت ايتاليا قصد داشت به خاطر توقيف روزنامه توس به دولت ايران وام ندهد اما من به خاطر مصالح كشور از حق خود گذشتم»!

جالب اينكه عطاء الله مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي مهر ماه سال 77 روزنامه تحت مديريت جوادي حصار را وابسته به گروهك نهضت آزادي معرفي كرده و به روزنامه لبناني السفير گفته بود: «اگر من هم عضو هيئت منصفه مطبوعات بودم، راي به بستن توس مي دادم. اين روزنامه به جاي آگاهي بخشي به افكار عمومي، اوضاع سياسي را متشنج و با چاپ مقاله هاي روزنامه نگاران و نويسندگان دوره شاه، نسبت به اصول و ارزش هاي ديني كه عموم مردم ايران به آنها ايمان دارند، ابراز شك و ترديد كرد و به مراجع ديني توهين نمود. دست اندركاران توس به بازي خطرناكي دست مي زنند زيرا تلاش مي كنند خود را طرفدار خاتمي جلوه دهند حال آن كه گروه توس در واقع سخنگوي نهضت آزادي به رياست ابراهيم يزدي است... اين گروه [دست اندركاران توس] به گونه اي عمل مي كند كه گويي خاتمي، گورباچف و آنان يلتسين هستند كه قدرت را در دست خواهند گرفت. آنها روزنامه را براي متشنج كردن اوضاع سياسي به كار مي گيرند.»

روزنامه خراسان:

واشنگتن و فرانسه محل رفع مشکلات کنسولي اتباع ايراني در کانادا و اروپا شد

پس از آن که دولت کانادا در اقدامي مغرضانه سفارت خود را در تهران و سفارت ايران را در اوتاوا تعطيل کرد، شنيده شده دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن (سفارت پاکستان) در آمريکا و سفارت ايران در فرانسه از سوي کشورمان به عنوان مسئول رسيدگي به مشکلات و مسائل کنسولي اتباع ايراني ساکن کانادا و اروپا مشخص شده اند.

روزنامه قدس:

آزادی از نوع فیس بوک

پس از سخنرانی سید حسن نصرا... و مراجعه بی نظیر کاربران از صفحه انگلیسی سایت حزب ا... لبنان(مقاومه) مدیریت شبکه اجتماعی فیس بوک فورا این صفحه را مسدود کرد.

امضا کنندگان را معرفی کنید

عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک در واکنش به نامه تشکر برخی نمایندگان مجلس نهم از رئیس جمهور بدلیل ابقای سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: ای کاش این نامه به همراه اسامی امضا کنندگان آن برای اطلاع بیشتر افکار عمومی منتشر شود.

توییتر و استخدام هکر مشهور

چارلی میلر یکی از شناخته شده‌ترین هکرهای جهان همکاری خود با سایت توییتر را آغاز کرد. وی قرار است با تیم امنیتی سایت توییتر همکاری کند تا بخشی از مشکلات امنیتی این سایت را برطرف کند.

نشان ‌ویژه برای بازیگر معروف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصمیم هیات دولت برای اعطای نشان ویژه به محمدعلی کشاورز و آیت‌ا... تسخیری خبر داد.

اعتراض نخست وزیر به فیلم موهن

نخست‌وزیر پاکستان دیروز در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص)، ضمن لغو تمام دیدارهای رسمی خود، چگونگی اعتراض به این فیلم را با اعضای کابینه مورد بررسی قرار داد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

رجوی جایگاه خود را از پیامبر(ص) بالاتر می داند

* مترجم سابق رجوي ضمن تشريح بخشي از عملكرد منافقين گفت: سركرده اين گروهك تروريستي سه سال متوالي از ما خواست تا به جاي ماه رمضان در ماه محرم روزه بگيريم.

به گزارش هابيليان، قربان حسين نژاد مترجم سابق سركرده منافقين گفت: دليل اصلي سكوت منافقين در مقابل توهين صورت گرفته به پيامبر اكرم(ص)، ترس آنها نسبت به از دست دادن حاميان غربي آنان است. علاوه بر آن رجوي جايگاه خود را از پيامبر اكرم(ص) بالاتر مي‌داند.

اين عضو سابق گروهك منافقين افزود: رجوي با صدها تن از زنان سازمان (منافقين) ازدواج دائم كرده و اين كاملاً برخلاف نص صريح آيات قرآن است.

حسين نژاد با اشاره به گفته‌هاي يكي از زنان ارشد جدا شده از گروهك نفاق گفت: رجوي پس از جمع آوري زنان در يك سالن و ازدواج جمعي با آنان، در مقابل چشمان همگي آنان اقدام به ارتكاب اعمال شنيع با آنها كرد.

مسئول سابق امور عراق در سازمان منافقين با اشاره به ديدگاه‌ها و اعمال ضد ديني رجوي گفت: به خاطر دارم كه رجوي براي سه سال متوالي و به بهانه گرماي تابستان به ما دستور داد به جاي گرفتن روزه در ماه رمضان در ماه محرم روزه بگيريم. چرا كه وي خود را يك مجتهد و حتي يك پيامبر مي‌داند.

وقتی فحشا برای دختران آمریکایی تبدیل به یک ایده آل می شود

* نفوذ فساد اخلاقي و فحشا در ميان زنان آمريكائي، اعتراض رسانه‌هاي اين كشور را نيز برانگيخته است.

فاكس نيوز خبر داده است كه فحشا به پديده‌اي قابل قبول در جامعه آمريكا و حتي يك هدف آرماني براي زنان اين كشور تبديل شده است.

فاكس نيوز نوشت: فحشا درحال تبديل شدن به يك ايده آل و ارزش جديد براي دختران آمريكايي است و زنان در اين خصوص مسوول هستند. اين شبكه خبري وابسته به نومحافظه كاران آمريكا مي‌گويد زنان آمريكايي درحال خريد و مصرف يك كتاب مستهجن هستند كه بسيار بد نوشته شده است.

بنابر اين گزارش، رمان‌هاي عاشقانه سابق به يك ژانر جديد تبديل شده‌اند كه در آنها صحنه‌هاي خاص جنسي به تصوير كشيده مي‌شود، صحنه‌هايي كه داراي مواردي چون "مازوخيسم" و "بردگي جنسي" است.

فاكس نيوز در بخشي ديگر از اين مقاله كه به قلم "پاتريك وانيس" به رشته تحرير در آمده، اذعان كرده است كه فحشا هرگز بدون حمايت زنان جامعه آمريكا نمي‌توانست تا اين حد مورد پذيرش قرار گيرد.

درحالي كه رشد تحصيلات در زنان آمريكايي بيش از مردان است و به ازاي هر دو مرد فارغ التحصيل از دانشگاه، سه زن از دانشگاه‌ها فارغ التحصيل مي‌شوند، اما نمي‌توانند تشخيص دهند كه فرو افتادن به ورطه فحشا تا چه حد خطرناك است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار