دومین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین طلوع با حضور هنرمندان زنجانی و به میزبانی بهزیستی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: این جشنواره با حضور استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و قزوین برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: بهزیستی دومین جشنواره را در راستای اهداف خود در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری به معلولین برپا می كند و دارای چهار بخش است.

وی بخش های مختلف جشنواره را شامل بخش صحنه ای، خیابانی، كودك و نوجوانان و پژوهش برشمرد و تصریح کرد : حداقل دو سوم از بازیگران گروه نمایشی باید از افراد معلول تشكیل شده باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از شرایط شركت در جشنواره به موضوعات آزاد اشاره کرد و ادامه داد : تمامی نمایشها باید توسط هیئت انتخاب مورد بازبینی قرار گیرد.

حسینی از شركت 16 گروه در این دوره از جشنواره استان زنجان خبر داد و اظهار كرد : پنج گروه هنری معلولین مورد پذیرش قرار گرفته و شش گروه نیز بصورت مشروط هستند.

وی خاطرنشان کرد : كلیه گروه های معلولین شامل جسمی، حركتی، ناشنوایان، نابینایان، كم توانان ذهنی و بیماران روانی می توانند در این جشنواره حضور فعال داشته باشند.

لازم به ذکر است جشنواره تئاتر منطقه ای طلوع در اسفند ماه سال 88 به میزبانی استان زنجان برگزار شده بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.