اختتامیه بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و پنجاه نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی امروز 30 شهریور در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، امیر محسن ضیايي دبیر شورای آموزش تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت امروز در مراسم اختتامیه آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی افزود: آزمون دانشنامه تخصصی در بیست و پنج رشته تخصصی بالینی و بیست و ششمین  آزمون دانشنامه فوق تخصصی در بیست چهار رشته فوق تخصصی با شرکت 2379 داوطلب برگزار شد که در آزمون تخصصی 2123 نفر شرکت کردند که پس از آزمون آسکی 1259 نفر پذیرفته شده اند که این تعداد بیش از 50 درصد شرکت کننده گان را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: همچنین آزمون فوق تخصصی با حضور 256 شرکت کننده برگزار شد که 220 نفر پس از آزمون کتبی و آسکی پذیرفته شده اند در واقع 91 درصد شرکت کننده گان در این آزمون قبول شده اند.
ضیايی با بیان این که این آزمون بالاترین سطح آزمون از نظر سطح آکادمیک شرکت کنندگان در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: نقاط قابل اتکا در تربیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت نیروی انسانی به عنوان گران بهاترین سرمایه، تربیت نیروی انسانی در بالاترین سطح، سرآمدی در منطقه و تامین نیازهای کشور است.
وی با تاکید بر این که جامعه پزشکی تا حد زیادی ماموریت خود را در کشور به انجام رسانیده است اظهار داشت: وجود نیروها و اساتید برجسته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پیشرفت آموزش پزشکی کشور سهم چشمگیری داشته اند.
 وی ادامه داد: هنوز نیاز کشور به نیروهای انسانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی مشخص نیست و این یک امر بدیهی است چرا که حتی در کشورهای مثل ایالات متحده برآورد نیروي انسانی مشکل است و در حال حاضر این کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است چرا که تربیت تربیت نیروی انسانی در این کشور 10 سال طول می کشد پس باید با برنامه ریزی و روش های آینده بینانه نیاز کشور را برای 20 سال آینده برطرف کنند.
 
دبیر شورای آموزش تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در حالی ما ظرفیت ها را در سطح فوق تخصصی افزایش داده ایم ولی ورودی ها کاهش پیدا کرده است بنابراین باید برنامه ریزی هایی برای بازنگری برخی رشته انجام دهیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.