توانمندی مهندسی نیروی دریایی ایران از دنیا سبقت گرفت .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه ساخت ناوشکن سهند به دست متخصصان داخلی که در مدت کمتر از یک سال اتفاق افتاد موجب تعجب جهان شد گفت : این در حالی است که پیشرفته ترین کشور ها برای ساخت آن به 2 سال زمان نیاز دارند .

امیر دریا دار سیاری با اشاره به اینکه با مرمت زیر دریایی طارق به دست متخصصان داخلی ایران در تعمیر تجهیزات دریایی به خودکفایی کامل رسید افزود : با وجود اینکه نقص فنی زیر دریایی به دست شرکت سازنده باید رفع شود ولی تحریم و فشار غرب بر قدرت نظامی ایران اضافه کردو برای نخستین بار در دنیا مرمت زیر دریایی در کشور دیگری اتفاق افتاد .

وی ماموریت این دو طرح به آب انداخته شده به دستور مقام معظم رهبری را همانند ناوشکن جماران در خلیج عدن و اقیانوس هند اعلام و تصریح کرد هر چند که غرب از توان نظامی دریایی ایران آگاه است ولی باز آنرا انکار می کند .

امیر سیاری با بیان اینکه در جریان به آب انداختن ناو شکن جماران غرب آنرا ماکت می دانست ولی برای اثبات ادعای توان نظامی ایران آنرا به ماموریت خلیج عدن فرستادیم یادآور شد .

پس از موفقیت ناو شکن جماران دنیا پی به توان نظام ایران در دریا برد 

وی با اشاره به اینکه ماموریت ناوشکن سهند و زیر دریایی طارق در آبهای آزاد پایان ناپذیر است گفت : حضور گسترده ایران در اقیانوس ها نیز از دیگر برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران است ./س

برچسب ها: سبقت ، نیرو دریایی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.