سردار حق طلب از نمایش و بازسازی عملیات دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور همزمان با هفته گرامیداشت این ایام خبر داد و گفت: در اولین روز در سراسر کشور رژه خواهیم داشت که اوج آن در تهران در جوار حرم مطهر امام خمینی است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در نشستی با حضور خبرنگاران در مورد برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: براي هريك از روزهاي ایام  نام تعیين شده و مانند سال‌های گذشته یک موضوع در هر روز برجسته خواهد شد.

وی افزود:  روز جمعه 31 شهریور را که رژه نیروهای مسلح و نقش نیروهای مسلح در اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی در آن برگزار می شود را روز بصیرت، شجاعت و ولایت، روز شنبه اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان روز دانش آموزان، نوآوران دانشجویان و دانشمندان تعیین شده همچنین یکشنبه دوم مهرماه به روز جوانان آمادگی دفاعی سربازان و اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

سردار حق‌طلب دوشنبه سوم مهرماه را روز زنان ارزشهای اسلامی و پایداری اسلامی خواند و ادامه داد: توجه به نقش زنان در پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس محور اصلی این روز است.

همچنین سه شنبه 4 مهرماه به نام وحدت استکبار ستیزی و بیداری اسلامی اعلام شده که با توجه به حرکت بیداری اسلامی در منطقه که شاهد آن بودیم در این روز به بحث بیداری و دفاع مقدس پرداخته خواهد شد زیرا تحلیل ما این است که قطعاً حرکت های اسلامی منطقه و آفریقا ناشی از ایستادگی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

رییس سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه  با توجه به سالگرد عملیات شکست حصر آبادان چهارشنبه 5 مهرماه را روز رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس عنوان و تاكيد كرد: در این روز از فرماندهان شهید دفاع مقدس تجليل به عمل خواهد آمد.

وی آخرین روز هفته دفاع مقدس را روز شهادت کرامت و عزت خواند و اظهار داشت: در این روز ضمن تجلیل از همه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، غبارروبی مزار نورانی شهدا در برنامه‌هاي اجرايي قرار گرفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و دومین سال هفته دفاع مقدس بازسازی عملیات های مهم 8 سال جنگ تحمیلی و نمایش آن را محوری ترین برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: سال‌های گذشته بیشتر اطلاعات از طریق فیلم، عکس و نمایش تجهیزات نظامی در کنار نقشه‌های جنگ به مردم انتقال داده می‌شد اما از دو سال گذشته تا امروز در سی و یک استان کشور به ابتکار سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس هر کدام از سپاه‌های استانی و نیروهای بسیج یک عملیات مهم را بازسازی می‌کنند.

وی با اعلام آمار بازدیدکنندگان افزود: بين 20 تا 25 هزار نفر در طول دو سال گذشته تاكنون از نمايش رزمي عملیات بازسازی شده دفاع مقدس بازديد كردند و امسال هم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مهمان ویژه این نمایش خواهند بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه با بیان این نکته که عملیاتی بازسازی شده نام آشنا ترين عمليات براي مردم انتخاب شده اند، اضافه کرد: عملیات بیت المقدس، فتح المبین، کربلای 4، کربلای 5، محرم، والفجر 10 و عملیات‌های معروف دیگر از جمله این نمایش‌ها خواهند بود.

وی در  ادامه يادآور شد: در برخی استان‌ها نقش بعضی از اقشار مانند نقش پزشکان، مهندسان، تخریبچي‌ها و ... در عملیات دفاع مقدس برجسته شده است.

سردار حق طلب با اظهار این مطلب که در کنار این برنامه‌ها نمایشگاه‌های مختلف تجهیزات نظامی از تجهیزات ساده ابتدای جنگ تا سیر تحول صنعت دفاعی کشور به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: شب‌های شعر، خاطره، همایش هایی با حضور رزمندگان، آزادگان و ایثارگران از دیگر برنامه‌های جانبی دفاع مقدس است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان خبر داد و افزود: مانند زمان اعزام نیروهای رزمنده به جبهه در ایام دفاع مقدس در برخی از کشورها راهپیمایی برگزار می‌شود و علاوه بر این در روز افتتاحیه در سراسر کشور رژه خواهیم داشت که اوج آن در تهران و جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد بود.

در اين مراسم همچنين سردار فرجيان زاده معاون هماهنگ كننده سازمان بسيج با پاسداشت ياد و خاطره شهدا افتخار و عزت ايران را منوط به حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس دانست و يادآور شد: تمام دستاوردهاي امروز ما بر پايه خود كفايي كه از دفاع مقدس حاصل شده به دست آمده است.

وي ادامه داد: سازمان بسيج توسعه فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس را در راس وظايف خود قرار داده است‌ و  در بيش از 40 هزار پايگاه برنامه‌هاي متنوعي در نظر گرفته شده، همچنين در كانون‌هاي تخصصي بسيج از جمله بسيج اساتيد، مهندسين، جامعه پزشكي و... و در بسيج تمام مقاطع تحصيلي برنامه ريزي‌هاي لازم براي پاسداشت صحيح اين هفته صورت گرفته است.

معاون هماهنگ كننده سازمان بسيج هدف اصلي اجراي برنامه‌هاي دفاع مقدس را اينگونه برشمرد: توسعه فرهنگ دفاع مقدس، آشنايي جوانان با ايثار و از خودگذشتگي، ارائه الگوي موفق به جامعه و ايجاد خودباوري و تكيه بر استعدادهاي بومي از عمهد ترين اين اهداف محسوب مي شوند.

"انتهاي پيام"/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی عزیزخانی
۰۵:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
هفته دفاع مقدس بر ملت شهدپرور و ولایتمدار کشور عزیزمان گرامی باد.
آخرین اخبار