هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد: همه دولتها وظیفه دارند از هیئتهای دیپلماتیک در کشورهای خود محافظت کنند، سفارتخانه ها و کنسولگریها باید مناطقی امن و محافظت شده باشند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلینتون در یک کنفرانس خبری مشترک با رفیق عبدالسالم همتای تونسی خود، با اشاره به اینکه آمریکا تدابیر لازم را برای تقویت امنیت دیپلمات ها در سفارت خانه ها و کنسولگری های این کشور در سایر کشورهای جهان اتخاذ کرده است، خاطر نشان کرد: همه کشورها در جهان وظیفه دارند مطابق با کنوانسیون وین، از کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک دیگر کشورها محافظت کنند.

دهها هزار تن از مسلمان های جهان روز جمعه در تعداد زیادی از شهرهای پاکستان و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به فیلم آمریکایی موهن و نیز انتشار کاریکاتورهای موهن تظاهرات ضد آمریکایی و ضد فرانسوی برگزار کردند.

کلینتون در ادامه گفت : ما اوضاع را به دقت زیر نظر داریم، برای باراک اوباما و من اولویتی مهم تر از امنیت شهروندان آمریکایی وجود ندارد، ما تدابیر ویژه ای برای افزایش سطح امنیت پرسنل نمایندگی های دیپلماتیک خود در همه کشورهای جهان اندیشیده ایم.

کنوانسیون وین که در سال هزار و نهصد و شصت و یک تدوین شد، بر روابط دیپلماتیک میان کشورها نظارت دارد و در آن حفظ و تامین امنیت خارجی هیئت های دیپلماتیک و کنسولی، به عنوان وظیفه کشورهای میزبان این هیئت ها عنوان شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار