معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت: موفقیت در مسابقات آسیایی 2014 یکی از اهداف اصلی ورزش بانوان است که به نیازمند مبرمی به برنامه ریزی مدون دارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ مرضیه اکبرآبادی در نشست نواب رییس بانوان فدراسیون‌های ورزشی، اظهار داشت: انتظاری که در مسابقات آسیایی 2014 از ما می‌رود بیش از گذشته است و باید برای رسیدن به چنین هدفی برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم. انتظار وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون‌ها این است که برنامه مشخصی را برای موفقیت در این مسابقات داشته باشند و مسابقات انتخابی باید به صورت از پیش تعیین شده انجام شود و از رفتارهای هیجانی پرهیز شود.

اکبرآبادی افزود: رفتار حرفه‌ای این نیست که مسابقات انتخابی تیم ملی شش ماه ماننده به بازی‌های آسیایی برگزار شود، بلکه باید این مسابقات در زمان مشخص خود با رعایت فواصل زمانی کارشناسی انجام شود تا ورزشکاران پس از برگزاری این مسابقات به اردوهای مستمر وارد شوند.

وی با تاکید بر برگزاری اردوهای بلند مدت و مستمر باشد، تصریح کرد: اینکه در یک زمان محدود ورزشکاران وارد اردو شوند و پس از آن هم پس از مسابقه از اردو بیرون بروند، حرفه ای نیست و چنین رفتارهای هیجانی در برگزاری اردوها شاید در کوتاه مدت پاسخگو باشد، اما در دراز مدت نمی‌تواند پاسخ نیاز ما را بدهد.

اکبرآبادی با بیان این که برگزاری اردوی تدارکاتی بدون حریف تمرینی مناسب جوابگو نیست، افزود: فدراسیون‌ها در حوزه بانوان ضمن این که استانداردهای لازم را برای برگزاری اردوها مد نظر قرار دهند باید در تمام مواقع حضور بانوان با حفظ چارچوب‌ها همراه باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردویی که مربی کارآمدی در آن وجود ندارد قطعا فایده‌ای را به همراه نخواهد داشت و درخواست ما از فدراسیون‌ها این است که پیش‌بینی لازم را برای مربیان داشته باشند و در گروه‌های مشاوره از تجربه مردان بدون این که آنها در محل تمرین بانوان حضور داشته باشند، استفاده کنند.

اکبرآبادی در پایان به موفقیت رشته‌های تیراندازی و تکواندو در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: اگر نتایج مطلوبی را در این دو رشته به دست آورده‌ایم برای آن است که از مربیان کار کشته استفاده شده است. حالا زمان حضور بانوان ایران در مجامع بین‌المللی است و برای این کار لازم است که ابتدا رنکینگ ورزشکاران در رشته‌های مختلف به 100 برسد و پس از آن خود را برای حضور در مسابقات بین‌المللی آماده کنیم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار