معاون پژوهش،فن آوري و ساخت شرکت ملی حفاری ایران از تخصیص اعتبار برای ساخت تجهيزات پيچيده صنعت حفاري در سال جاري خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ، شهرام صديقي در خصوص ساخت قطعات اظهار داشت : براي سرعت بخشيدن بيشتر به تامين نيازهاي صنعت حفاري در بخش قطعات و تجهيزات ،برنامه ريزي هاي گسترده اي با هماهنگي واحدهاي عملياتي، فني و تداركات و اموركالا صورت گرفته تا نيازهاي مناطق عملياتي در سريعترين زمان ممكن تامين و مرتفع گردد.در همین ارتباط برگزاري جلسات مستمر، شتاب بخشي بسيارخوبي در روند كار ايجاد نموده و اين امر باعث كمترين توقف در روند عمليات حفاري چاههای نفت و گاز شده است.

وي در ادامه به ساخت داخل اشاره و افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده،كليه مشخصات فني قطعات مورد نياز از نظر مكانيكي،شيميايي،فيزيكي و ... بررسي شده و پس از آناليز و طراحي ، جهت نمونه سازي به سازندگان و توليد كنندگان ارزيابي سفارش ساخت داده مي شود، كه پس از تحويل نمونه اوليه، برای آزمایش ميداني تحويل واحدهاي عملياتي مي گردد.

صديقي به مستند سازی فعالیت ها اشاره و خاطرنشان کرد : در حال حاضر 18500 قطعه پرمصرف ساخت شده است و براي همه ي قطعات، كتابچه فني تدوين و گواهينامه استاندارد كار در صنعت حفاري صادر گرديده كه تاكنون با سرمايه گذاري انجام شده افزون بر 50درصد قطعات پرمصرف را با حمايت سازندگان داخلي توليد و در مدار عمليات قرار گرفته است.

صديقي به نحوه ارزيابي سازندگان و توليدكنندگان در شرکت اشاره و بیان داشت : كميته ای متشكل از واحدهاي فني، مهندسي، پژوهشي، شناسايي و ارزيابي سازندگان را بر عهده دارند .اين كميته سازندگان را بر اساس توان تجهيزاتي،فني/مالي و نيروي متخصص بررسي، رتبه بندي و در ليست شركت قرار مي دهد.

معاون پژوهش و فن آوري و ساخت، ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي را سازنده اعلام كرد و افزود : شرکت ملی حفاری ایران بخاطر حجم وسيع پروژه هاي كاربردي و اجرايي در دست كار،با 12 دانشگاه كشور قرارداد همكاري امضاء كرده است و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته در نظر دارد در 20 دانشگاه معتبر كشور دفاتر علمي/پژوهشي خود را فعال نمايد،زيرا اعتقاد مديريت و متخصصين صنعت حفاري بر گسترش ارتباط با مراكز علمي وپژوهشي كشور است كه قطعاً رشد و شكوفايي، قطع وابستگي و اعتلاي صنعت حفاري را در پي خواهد داشت.

مهندس صديقي به استاندارد سازي فعاليت ها اشاره وگفت: در حال گرفتن گواهينامه ايزو 17025 براي آزمايشگاه متالوژي شركت مي باشيم كه در سال جاري با اقدامات انجام شده گواهينامه فوق را دريافت خواهيم كرد و بعنوان اولين آزمايشگاه شركتهاي صنعتي در ايران ،برنامه هاي خود را دنبال مي كنيم.

وي در ادامه افزود : به منظور تجهیز آزمایشگاه شرکت،جديدترين تكنولوژيهاي روز دنيا را جهت آناليز قطعات بکار گرفتیم و به كليه شركتهاي متقاضي و اشخاص حقیقی و حقوقی خدمات ارائه مي دهيم.

شهرام صديقي به بودجه تخصيص يافته جهت ساخت و تحقيقات اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر براي پروژه هاي تحقيقاتي حدود 100 ميليارد ريال و جهت ساخت قطعات پرمصرف در سال جاري 600 ميليارد بودجه تخصيص داده شده است و تاکنون بیش از 3000 میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری گردیده است.

معاون پژوهش و فن آوري به ساخت تجهيزات پيچيده در سال جاري اشاره نمود و افزود : در سال جاري سامانه هاي سطحي نمودارگيري،ابزارپيچيده درون چاهي،سيستم تاپ درايو( گرداننده فوقاني ) نمودارگيري دريايي ، تجهيزات عبور از جداري و ... توسط سازندگان داخلي توليد و بومی شده اند، و این روند همچنان در سال تولیدملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه دارد.

گفتني است شركت ملي حفاري ايران تاكنون 5 دستگاه حفاري ( 83، 86، 87، 35 و 36 فتح ) را با استفاده از توان شركتهاي داخلي ساخته و در مدار عملیات قرار داده است.حفار مردان اين شركت با دستگاههاي فوق تاکنون بيش از 50 حلقه چاه نفت را تكميل و در مدار توليد قرار داده اند./س

برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، ملی حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.