عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: توجه به ایران در حل بحران سوریه نشانه تغییر رویکرد غرب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مهدی سنایی با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره بحران سوریه این است که این مساله از سوی غرب بزرگ نمایی شده و مناقشه و بحران دمشق، وارداتی و نه داخلی است، گفت: توجه به مواضع ایران راهگشای حل بحران دمشق خواهد بود.
وی درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در نشست سه جانبه قاهره با حضور ایران، مصر و ترکیه که تاییدی بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه بود، تصریح کرد: مواضع تهران از ابتدای بحران سوریه اصولی بوده و هرگز تحت تاثیر فضای مسموم غرب درباره سوریه، قرار نگرفته است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکانیزم جدید حل بحران سوریه دو ویژگی دارد که بومی و منطقه ای بودن این جریان و بهره برداری از ظرفیت های منطقه ای برای حل بحران، و همچنین توجه به فاکتور جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران این کشور، از ویژگی های این رویکرد جدید در حل بحران دمشق است.
سنایی، با یادآوری رویکرد ایران در مورد بحران سوریه که تاکیدی بر احترام حقوق ملت ها در تعیین سرنوشت سیاسی است، افزود: این بحران باید از طریق انجام اصلاحات از داخل و مقابله با دخالت خارجی حل و فصل شود و در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: هر گزینه ای به جز این در حل بحران سوریه محکوم به شکست است و مورد قبول ملت سوریه نخواهد بود و کمکی به ایجاد ثبات در این کشور نمی کند./س
برچسب ها: کمیسیون ، سوریه ، سنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.