زیبایی و جوان بودن معاون اول رئیس جمهور و... اینها کلماتی است که در جای جای این مقاله به آنها بر می خوریم گویا در مورد یک مدل و یا یک مانکن آمریکائی صحبت می شود. آیا مردم آمریکا با دیدن خانمی جوان و زیبا، به میت رامنی رای خواهند داد؟ باید صبر کرد و دید....

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، سوال مهم این روزها این است که آیا "سارا پالین2" یعنی خانم "پام بوندی"، معاون ریاست جمهوری جمهوری خواهان خواهد بود؟ همانطور که می دانید در صورت فوت یا عزل رئیس جمهور آمریکا، این معاون اوست که رئیس جمهور خواهد شد.
آیا میت رامنی، دادستان ایالتی فلوریدا ، یعنی پام بوندی را بعنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد ؟ بیشتر آمریکایی ها حتی یک بار هم نام او را نشنیده اند. او جدیداً به نیوهمپشایر رفته تا در تور مبارزات رامنی شرکت کند . در آنجا همه جمهوریخواهان از اینکه نام او مرتب در این تور برده می شد تعجب کرده بودند.
در مورد بوندی چه می دانید؟ او 46 ساله است ، زیبا ، جذاب و سخنور است. از همه مهمتر او سرگروه تیم حقوقی جمهوریخواهان علیه اوباما بوده است . اما آیا رامنی با معرفی یک زن به این مقام ، آن هم چهارسال پس از انتخاب پالین به عنوان معاونت ریاست جمهوری و بحث های پیرامون آن ، جنجال نخواهد بود ؟ تصور عموم این است که شانس یک زن برای تصاحب معاونت ریاست جمهوری، کم است. اما نکته اینجاست که تصاحب این مقام توسط یک زن ، برخلاف نظر همه خیلی هم محتمل است.  
با این حال بیشتر جمهوریخواهان به رامنی توصیه می کنند ، انتخاب های ایمن تر و معقولانه تری داشته باشد مثل سناتور سابق اوهایو راب پورتن ، یا فرماندار مینه سوتا تیم پاولنتری ، سناتور داکوتای جنوبی جان تیون یا باب مک دانل فرماندار ویرجینیا .
اما نکته اینجاست که همه آنها مشکل دارند .  
خود رامنی به اندازه کافی خسته کننده و پیر و کسل کننده است و نباید به دنبال افراد بالا که همگی پیر  وکسل کننده هستند ، برود.
اگر رامنی می خواهد در این انتخابات که واقعاً سخت و طاقت فرسا است پیروز شود باید یک معاون خوب انتخاب کند .  
نام های دیگری برای معاونت رئیس جمهوری مطرح شد ولی هیچکدام به درد رامنی نخوردند.
نام دیگری برای معاونت رامنی مطرح شد که او هم به درد نمی خورد . او مارکو راپیو بود که رابط رامنی با جامعه اسپانیایی زبان آمریکا بود.
خب حالا می ماند یک زن . به همین خاطر تیم رامنی در صدد یافتن یک زن بود که برای تیم رامنی مناسب باشد . اما گزینه های مناسب بسیار کم است .  
کاندولیزا رایس یکی از گزینه های مطرح شده بود. اما به دلیل سابقه منفی وی و اینکه ممکن بود مردم به خاطر او ، رامنی را به جرج بوش تشبیه کنند ، رایس کنار گذاشته شد .  
پس به این ترتیب ، همه چیز به پام بوندی ختم می شود.
بوندی نه یک پیرزن است و نه کسل و خسته کننده. او به تیم مبارزاتی رامنی شور و احساسات وافر اضافه می کند . درست همان چیزی که تیم رامنی ندارد .
واقعیت این است که احساسات نقش اول را در رقابت هایی در سطح ملی بازی می کند . این در حالی است که ستاره باراک اوباما در حال افول است . اما با این حال باراک اوباما هنوز در میان دمکراتها طرفداران زیادی دارد . البته به نسبت رامنی در میان جمهوریخواهان .  
درحقیقت انگیزه جمهوریخواهان برای شرکت در انتخابات آینده ، رای منفی دادن به اوباما است تا رای دادن به رامنی. به همین خاطر رامنی به شدت نیاز به تحریک احساسات برای پیروزی دارد .  
احساسات منفی فقط کاندیدا را از پیروزی دور می کنند. پس رامنی یک زن با ویژگی های زیر را برای معاونت خود انتخاب کرده است :

-    بوندی یک زن است  
بیشتر مردم ، نقش آن رامنی (همسر رامنی ) را در تیم مبارزاتی او نقشی تعیین کننده می دانند . او آدمی ضعیف نیست که به حاشیه رانده شود. درواقع نظریه پرداز اصلی انتخاب یک زن به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا او بوده است .  
 
 
-بوندی جوان است  
آمارها نشان میدهد که میت رامنی ، سابقه طولانی و مثبتی در کار کردن با جوانان ندارد . همینطور با زنان . درنهایت سابقه مثبتی در کار کردن با زنان جوان ندارد . اما پام بوندی آمده است که معادلات را بر هم بزند .  
 
-    بوندی از فلوریدا آمده است .
میت رامنی بدون فلوریدا ، نمی تواند انتخابات را ببرد . چون بوندی از فلوریدا است رامنی می تواند به بردن این ایالت مهم امیدوار باشد.
 
-    بوندی و طرح بهداشتی و درمانی اوباما
پام بوندی سرکرده گروه حقوقی بر ضد طرح بهداشتی و درمانی اوباما بوده ا ست . آنها می گفتند که اصل این طرح ، برای رامنی بوده است و آنها علیه اوباما شکایت مطرح کردند . این نشاندهنده این است که رامنی در مبارزه با طرح اوباما چندان جدی نیست .
 
-    بوندی جذاب است!
شاید بعضی چیزها خیلی جدی و مهم به نظر نرسند . اما هر عاملی تاثیر خود را دارد. در این دوره و زمانه کسی که جلوی دوربین زیبا به نظر نرسد ، شانسی برای پیروزی ندارد . به خصوص اینکه یک زن هم باشد .
 
-    بوندی سخنور است  
بوندی چهره ثابت فاکس نیوز است و به طور مرتب در کنگره جمهوریخواهان در برووارد کانتی سخنرانی می کند . طوفانی که بوندی در سخنرانی به پا می کند برای رامنی کافی است .
 
-    تیم انتخاباتی رامنی به تحریک احساسات نیاز دارد!
آیا مایکل ورکاکیس را به یاد دارید ؟ باب دال راچطور ؟ یا جان کری ؟ همه آنها منتخب احزابشان بودند اما به جایی نرسیدند . چرا ؟ چون توانایی ایجاد شور و احساسات را نداشتند . به نظر می رسد رامنی نمیخواهد مثل کری باشد و قصد ندارد کمی جذابیت و احساسات داغ را توسط بوندی به تیم خود اضافه کند.
 
-    پام بوندی مقبولیت را به اردوگاه جمهوریخواهان می آورد
همین الان دیدن سخنرانی های رامنی مثل دیدن مسابقه حلزون هاست . این همان بلایی است که 4 سال پیش بر سر مک کین هم آمد . منتها او با آمدن سارا پالین همه را شوکه کرد . درست است که بعدها ضعفهای پالین آشکار شد ، ولی پالین بود که همان مقبولیت نصفه ونیمه را به مک کین داد .  
آیا بوندی بدون نشان دادن ضعفهای خود مثل پالین ، می تواند چنین تاثیراتی بگذارد ؟
این سوال خوبی است . ما می دانیم که بوندی چند مشکل دارد . بعنوان مثال او 2 بار طلاق گرفته و سومین نامزدی خود را هم کنسل کرده است . او قرار بود با نامزدش درکایمن آیلند مراسم ازدواج خود را برگزار کند ، اما به دلایل نامعلوم در آخرین دقایق آن را به هم زده است . اما نقطه ضعف بعدی و بسیار مهم او این است که آیا یک زن که تاکنون هیچ مسئولیت اجرایی و دولتی نداشته می تواند معاون رئیس جمهور آمریکا باشد ؟ بسیاری از جمهوریخواهان به رامنی پیشنهاد می کنند که شخصی باتجربه را انتخاب کند . انتخاب کسی مثل مثل بوندی برای خیلی ها که خواهان مسئولیت پذیری رئیس جمهور ومعاونش هستند حس ناامیدی زیادی ایجاد می کند .
بازار شایعات برای علاقمندان آن ، ممکن است گزینه جدیدی را به همراه آورد. اما فعلاً شانس اول با بوندی است تا رامنی بوسیله کارت او ، بازی را ببرد .
در هر صورت باراک اوباما ، بدترین رئیس جمهور آمریکا است و به نظر می رسد رامنی هم بدتر از او باشد . این مقاله هیچگونه طرفداری از هیچ نامزدی نمی کند و فقط در پی جواب دادن به سوالات پیرامون احتمال انتخاب بوندی به مقام معاونت رئیس جمهوری است .  
نه اوباما به درد این کشور می خورد و نه رامنی . آمریکا در نوامبر شاهد بدترین و ناامیدکننده ترین انتخابات تاریخ آمریکا است . این دو کاندیدا با برنده شدن خود آمریکا را بیشتر به منجلاب فرو خواهند برد . 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار