"اریک درایستسر" تحیلیگر آمریکایی در مقاله ای اظهار داشت هدف تحریمهای غرب علیه ایران برنامه هسته ای این کشور نبوده بلکه ایجاد نارضایتی و هرج و مرج در میان مردم است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بویلینگ فراگز ؛ در ادامه این مقاله آمده است کشورهای غربی در اظهارات خود علت تحریم ها را برنامه هسته ای ایران اعلام می کنند در حالیکه اساس ایجاد و اعمال آنها از سوی ایالات متحده ایجاد نارضایتی و هرج و مرج در میان ملت ایران است . 

درایستسر افزود : ایران برنامه های گسترده ای برای مقابله و کاهش اثرات تحریم ها در داخل اجرا نموده که این برنامه ها نتایج قابل قبولی را نیز در پی داشته است . طرح های مقاومتی این کشور بخوبی خنثی کننده تحریم ها بوده و نه تنها پروژه انزوای بین المللی را بطور کامل حذف کرده بلکه موجب گسترش بیش از پیش روابط جهانی دولت ایران شده است . 

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد : چین ، هند ، پاکستان و روسیه از جمله کشورهای مهم و تاثیرگذاری هستند که روابط دوستانه ای با ایران دارند . این روابط موجب تقویت وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور در سطح بین الملل شده است . 

علاوه بر این کشورها ژاپن و ایتالیا نیز نتوانسته موارد غیرقانونی تحریم های آمریکا را بپذیرند و همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می دهند . کاخ سفید ناچار شده است بسیاری از کشورها را با بهانه های مختلف از لیست اجراکننده های تحریم علیه ایران حذف نماید . 

وی تاکید کرد : بسیاری از دولتهای جهان می دانند که ادعاهای آمریکا مبنی بر انزوای بین المللی ایران تنها بلوفی تبلیغاتی برای پنهان نمودن شکست های استراتژیک خود است . حضور بیش از 110 کشور دنیا در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران نمونه بارزی از این شکست غربی می باشد . 
برچسب ها: تحریم ، ایران ، خنثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار