فرستاده عربستان سعودي بر حمايت مالي و تسليحاتي از باندهاي تروريستي مسلح در سوريه نظارت مي کند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المنار ؛ روزنامه انگليسي تايمز فاش کرد شخصي به نام عقاب صقر به عنوان فرستاده عربستان در هتلي در استانبول مستقر است و بر تامين مالي و تسليحاتي ارتش موسوم به ارتش آزاد در سوريه نظارت مي کند.

روزنامه تايمز اين خبر را پس از تحقيق ميداني از ارتش آزاد سوريه و روابط آن و طرفهاي پشتيبان مالي و تسليحاتي منتشر کرده است.

در گزارش تايمز آمده است « مرد عربستان سعودي » در يک مرکز کنترل در استانبول با ارتش آزاد سوريه هماهنگي مي کند.

عقاب صقر يک سياستمدار لبناني از جريان المستقبل است .روزنامه تايمز به نقل از منابع موثق در ارتش موسوم به ارتش آزاد و به نقل از تحقيقات ميداني اش از فهرست مسافران يک هتل در شهر انطاکيه در جنوب ترکيه نوشت حضور عقاب صقر در جنوب ترکيه در اواخر اوت گذشته تأييد شده است .

به گفته منابع ارتش آزاد سوريه که به طور مستقيم با صقر تعامل داشته اند ، صقر بر توزيع مقادير زيادي سلاح و تجهيزات و مهمات از جمله پنجاه هزار فشنگ کلاشينکف و تعدادي راکت به چهار گروه از ارتش آزاد دست‌کم در استان ادلب و مقادير زياد ديگري در ديگر استانهاي سوريه از جمله استان حمص نظارت کرده است.

اين منابع تأييد کردند عقاب صقر با برخي فرماندهان افراد مسلح ارتش آزاد ديدار کرده و اين نشستها فقط به نااميدي و يأس بسيار زياد منجر شده است.تايمز به ماهيت اين يأس و نااميدي و علل آن اشاره نکرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار