جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: امروز نيروي زميني سپاه پاسداران از هر روز ديگري حتي دوران دفاع مقدس مقتدرتر بوده و رشد در شعور نظامي، معنوي و تجهيزاتی در تمام ابعاد نيروي زميني سپاه مشهود و قدرت حاصل از اين مولفه‌ها، لرزه به اندام دشمنان جمهوري اسلامي ايران مي‌اندازد.

سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي درگفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه دفاع مقدس براي ما فرهنگي را ساخت كه با فرهنگ صدر اسلام بويژه وقايع تاريخي عاشورا پيوند خورده، اظهار داشت: اين فرهنگ، دفاع مقدس ما را ريشه‌دار كرد و به آن عمق بخشيد.

وي افزود: در طول تاريخ هزاران جنگ رخ داده كه در آنها ميلياردها انسان، كشته شده اند اما جنگ هايي ماندگار شده كه برايمان و اعتقادات مردم تكيه داشته است.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران با تأكيد بر اين نكته كه تكيه بر اعتقادات و پيوند خوردن دفاع مقدس با واقعه كربلا، جنگ ما را ماندگار کرد، ادامه داد: انقلابي كه به رهبري امام (ره) در كشور ما با شعار نه شرقي، نه غربي جمهوري اسلامي رخ داد نوعي هنجارشكني سياسي محسوب مي‌شد كه بازيگران صحنه‌هاي سياسي و بين‌المللي اين شعار را برنتابيدند.

وي با اشاره به نگراني غرب از به هم ريختن توازن قدرت در منطقه تصريح كرد: نيكسون رئيس جمهور وقت آمريكا كه با نظريه دو ستوني خود قدرت در جهان را بدست گرفته بود، ايران را بعنوان ستون نظامي و عربستان را ستون اقتصادي خود در خاورميانه مي‌دانست.

سردار عراقي يادآور شد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ناتو خط پدافندي شامل تركيه، ايران، پاكستان و افغانستان در برابر جبهه شوروي تشكيل داده بود كه با پيروزي انقلاب اسلامي اين پيوستگي از هم گسيخت و با كنار رفتن ايران از پيمان سنتو، اين پيمان به شكست منجر شد.

وي در ادامه عراق را گزينه مناسب غرب براي پركردن خلع نظامي خود در منطقه عنوان كرد و اظهار داشت: استكبار جهاني در زمان كوتاهي ظرفيت 10 لشكري عراق را به 20 لشكر و تجهيزات كشور كوچك عراق را به بيش از دوبرابر تجهيزات ايران رساند.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران با اشاره به تلاش آمريكا و غرب براي آسيب‌رساني به انقلاب اسلامي تصريح كرد: راه‌اندازي كودتاي نقاب در پايگاه هوايي شهيد نوژه، حمله نظامي در طبس، سازماندهي عمليات‌هاي خرابكارانه در قالب گروه‌هاي قوميتي در اقصي نقاط كشور مانند خوزستان، كردستان، گنبدكاووس، آذربايجان و ...، كمك به گروهك‌هاي تروريستي مانند منافقين از اقدامات استكبار جهاني محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: غرب كه در تمام اين توطئه ها ناكام ماند چاره‌اي جز جنگ را پيش روي خود نديد. بنابراين از ديد خود، با توجه به نوپا بودن انقلاب اسلامي و عدم تمركز كافي نيروهاي مسلح و توان رزمي پايين جمهوري اسلامي ايران، به صورت جبهه واحدي با محوريت عراق به كشورمان تعرض كرد.

سردار عراقي تكيه بر محاسبات فيزيكي را عامل شكست دشمن در مقابله كشورمان دانست و افزود: رهبري و ايمان مردم برگ‌هاي برنده ما در دفاع مقدس بود و امام (ره) با مردمي كردن جنگ توانست اهداف دشمن را به شكست منتهي كند.

وي با انتقاد از روايت احساسي دفاع مقدس تأكيد كرد: اسناد و مدارك بسياري از مسئولين عراقي و غربي در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در كشور وجود دارد كه مي تواند آثار مثبتي در روشنگري ذهن نسل جوان داشته باشد.
 
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با یادآوری اين كه غرب به دنبال مديريت صدام بر جهان عرب بود، ادامه داد: صدام كه روياي تسخير خوزستان، جزاير سه گانه و اروند رود را درسر مي‌پروراند، طعمه استكبار جهاني برای حمايت از رژيم صهيونيستي و تأمين انرژي غرب شد.

وي با اشاره به تجاوز بيست هزار كيلومتري رژيم بعثي به خاك كشورمان اظهار داشت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران 35 روز در برابر دشمنان مقاومت كردند و معادلات دشمن را كه براي پيروزي خود حداكثر ده روز پيش‌بيني كرده بود را به هم ريختند.

سردار عراقي با بيان اينكه امام (ره) به جوانان ايران هويت بخشيد تصريح كرد: اين جوانان با شور و شعور فراوان صحنه نبرد را بدست گرفته و اجازه تجاوز را از دشمنان سلب كرده اند.

وي مرحله نخست دفاع مقدس را به تأخير انداختن و به هم زدن معادلات دشمن ارزيابي كرد و ادامه داد: در مرحله دوم دشمن را زمين گير كرده و در نقاطي مثل غرب رودخانه كارون آنها را مجبور به تغيير تاكتيك كرديم و در آخرین مرحله، آن‌ها به سوی کشورشان رانده شدند.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به وجود اسناد شركت و پشتيباني عمده كشورهاي جهان در جنگ تحميلي عليه كشورمان اظهار داشت: كشورهاي آلمان، ايتاليا، انگليس، فرانسه، شوروي، يوگسلاوي سابق آمريكا و ... عراق را از لحاظ تسليحاتي تجهيز مي كردند در حاليكه ما حتي براي خريد يك گلوله نيز با مشكل مواجهه مي شديم.

وي با يادآوري اين نكته كه در دوران دفاع مقدس فرهنگي شكل گرفت كه پشتوانه پيشرفت ها در كشور شده، افزود: هنوز هم در كشور از دستاوردهاي دفاع مقدس كه به فرمايش مقام معظم رهبري يك گنج است بهره مي بريم.

سردار عراقي ايثار، شهادت، مردم داري و از خود گذشتگي را از ارزش‌هاي فرهنگي دفاع مقدس دانست و تصريح كرد: اتصال اين ذخيره معنوي پايان‌ناپذير به ملت فهيم ايران الگويي براي جهانيان قرار گرفته و پشتوانه اي براي حركت‌هاي بيداري اسلامي شد.

وي انقلاب اسلامي ايران را پرچم دار حركت هاي آزادي خواهانه درجهان اسلام دانست و ادامه داد: بررسي روند تحولات در مصر، ليبي، و ساير كشورهايي كه بيدراي اسلامي در آن رخ داده الگوگيري از انقلاب اسلامي را نشان مي دهد.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينكه در ابتداي جنگ تحميلي نيروي زميني نخستين نيروي مدافع در برابر تجاوزگري رژيم بعثي عراق بود اظهار داشت: اين نيرو با برنامه ريزي صحيح خود بعنوان ستون فقرات نيروهاي مسلح نقش عمده‌اي را در جنگ ايفا كرد.

وي خاطرنشان كرد: اكنون هم نيروي زميني با بروز رساني و تقويت توانمندي‌هاي خود، در ساخت امنيت پايدار در سراسر كشور به ويژه جنوب شرق، غرب، شمال غرب را با كمك مردم فراهم كرده است.

سردار عراقي با توجه به رشادت‌ها و تلاش شهيد شوشتري براي انسجام وحدت در جنوب شرق كشور يادآور شد: امروز با رشادت چنين مرداني در نيروي زميني و همراهي مردم فهيم منطقه سيستان و بلوچستان به يكي از امن ترين نقاط كشور تبديل شده است.

وي با اشاره به تجهيزات پيشرفته و نيروهاي موفق و متعهد نيروي زميني سپاه پاسداران تأكيد كرد: امروز اين نيرو از لحاظ تجهيزات، نيروي انساني، آموزشي، طرح ريزي در وضع بسيار مطلوبي به سر مي‌بردو هيچ نيازي به کمک كشورهاي بيگانه ندارد.

جانشين نيروي زميني سپاه پاسداران، اين نيرو را داراي قدرت بازدارندگي ارزيابي كرد و افزود: دشمنان ما از اقتدار نظامي نيروهاي مسلح به ويژه نيروي زميني سپاه پاسداران مطلع هستند و اين مسئله اجازه تجاوز را از آنان سلب مي كند.

وي با بيان اينكه امروز در مرحله جديدي از جنگ به سر مي بريم تصريح كرد: در جنگ امروز قبل از اينكه افراد به ميدان جنگ بيايند اراده هاي آنان مورد قرار مي گيرد و با تضعيف انگيزه و اعتقادات سرباز توان سلاح بدست گرفتن را از او مي‌گيرند.

سردار عراقي كمك براي پيروزي در جنگ نرم را وظيفه‌اي عمومي دانست و اظهار داشت: جنگ در اين حوزه بسيار پيچيده‌تر از جنگ در ميدان نبرد است و نيروهاي مسلح نيز مانند همگان بايد در اين حوزه تأثيرگذار باشند.

وي با تأكيد بر اين كه امروز نيروي زميني سپاه پاسداران از هر روز ديگري حتي دوران دفاع مقدس مقتدرتر است، افزود: رشد در شعور نظامي و معنوي و تجهيزات در تمام ابعاد نيروي زميني سپاه مشهود و قدرت حاصل از اين مولفه‌ها، لرزه به اندام دشمنان جمهوري اسلامي ايران مي‌اندازد.

وي در پايان با بيان اينكه نيروي زميني سپاه خود را با زمان پيش مي برد، تصريح كرد: در گذشته ما توان مبارزه با جنگ‌هاي همتراز را داشتيم اما علاوه براين توانمندي، از دو سال گذشته تا امروز با استفاده از تجارب گذشته، طراحی خود را براساس جنگ ناهمتراز از پيش برده و به پيشرفت‌هاي شگرفي در اين زمينه دست يافته‌ايم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار