نفت خام ايران با 112 دلار و 32 سنت در بازارهاي بين المللي به فروش مي‌رسد در حالي که قيمت نفت آمريکا در چند روز گذشته با کاهش 5 دلاري مواجه شده است.

رضا پديدار کارشناس اقتصاد بين الملل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه ميانگين وزني سبد اوپک در معاملات الکترونيکي و بورس شرق آسيا 115 دلار و 8 سنت است افزود: نفت خام سبک ايران در بازارهاي جهاني به قيمت 112 دلار و 32 سنت است، نفت سنگين نيز به قيمت 109 دلار و 26 سنت مورد خريد و فروش قرار مي‌گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه نفت آمريکا با کاهش 5 دلاري مواجه است گفت: هر بشکه نفت سبک آمريکا با 92 دلار و 96 سنت و نفت خام برنت درياي شمال 111 دلار و 42 سنت در بازار داد و ستد مي‌شود.

پديدار اظهار داشت: پيش بيني مي‌شود با توجه به فرارسيدن سرما در يک ماه آينده قيمت نفت خام افزايش پيدا کند و به رقم 115 تا 120 دلار برسد.

اين کارشناس با بيان اينکه کره جنوبي واردات نفت خام از ايران را از سر گرفته است يادآور شد: کره جنوبي محموله 2 ميليون بشکه‌اي از نفت ايران را خريداري مي‌کند به طوري که اين کشور 6 ميليون بشکه معادل 200 هزار بشکه روزانه از ايران نفت خريداري مي‌کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: از آنجا که کشور ما بيمه نفت کش‌ها و محموله‌هاي نفتي و زيست محيطي را انجام مي‌دهند کشورهايي مانند چين، عربستان و کره جنوبي همچنان از طرفداران نفت ايران به شمار مي‌روند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار