دومين جشنواره ملي نقاشي خط و حروف نگاره هاي رضوي در بيرجند با معرفي آثار برتر به کار خود پايان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، 300  اثر از 126 هنرمند کشور و از 29 استان کشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد که 45 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و به مرحله نهايي جشنواره نقاشي خط و حروف نگاره هاي رضوي راه يافتند.
در مرحله نهايي اين جشنواره ، هنرمندان صاحب 45 اثر برتر به مدت 2 روز به توليد  آثار پرداختند که در پايان در رشته نقاشي خط ، سجاد همتي از لرستان اول، عظيم فلاح از تهران و مجيد رستگار از فارس مشترکا دوم و محمد بني احمدي از تهران و سميه خزاعي مسک از خراسان جنوبي هم به طور مشترک سوم شدند.
در رشته  حروف نگاره هاي رضوي هم عليرضا بيت الهي از کرمان، جمال رمضاني از مازندران و آزاده رضواني از اصفهان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را  از آن خود کردند.
همچنين هيات داوران  پنج  اثر در هر رشته را شايسته تقدير دانستند.
آثار برتر جشنواره ملي نقاشي خط در نگارخانه شهر بيرجند به نمايش گذاشته شده و براي بازديد علاقه مندان تا 6 مهرماه داير است.
جشنواره ملي نقاشي خط و حروف نگاره هاي رضوي از سري برنامه هاي دهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) است که براي دومين سال در اين بخش در خراسان جنوبي برگزار شد .
اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليتهاي فرهنگي هنري و مذهبي و مرتبط با سيره ائمه معصومين بويژه امام رضا(ع) ، گراميداشت توليد کنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر اين آثار از جمله اهداف برگزاري جشنواره رضوي است .
خراسان جنوبي تاکنون ميزبان برگزاري 2 جشنواره ملي عکس رضوي، سه جشنواره ملي جوانه هاي شعر رضوي،يک جشنواره ملي پژوهشي و 2 جشنواره ملي نقاشي خط و حروف نگاره هاي رضوي بوده است./م
برچسب ها: بیرجند ، نقاشی ، خط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار